onsdag 23 augusti 2017

Vi söker nytt hem.......... och ett nytt hemma-hos-reportage....

Alltså det här är så kul.....
Att få göra hemma-hos-reportage.....något vi ska satsa på kanske???

Bara en ide som slog mig
Kanske just du har ett läckert hem som du vill att jag och Mr C ska komma och fota?
Såklart måste du bo inom de Halländska gränserna, ja kanske i Göteborg och neråt Skåneland också, dit åker vi ofta.....
Gratis såklart, det enda är att jag kommer att visa bilderna här på bloggen för inspiration.
Hör gärna av dig på mail till home2tiny@gmail.com så kan vi diskutera vidare.....

Nåja nog om detta, istället fokusera vi helt och hållet på det charmiga hem jag flög runt och fotade i för någon vecka sedan.

Kanske du känner igen det......jag är hemma hos Katarina alias Sallys hus


Här bor familjen vi-renovera-allting-själva och jisses vad de är duktiga på det.

Hela huset har genomgått en sådan förändring att det är helt makalöst och nu senast har det varit ovanvåningen som fått sig en rejäl make-over.

Vi fick som nattgäster, vara de första som fick sova i det nya gästrummet.....och hallå....vilket gästrum....som värsta lyxhotellet...

Ska vi kika.....häng med i svängarna bara....


Japp galet snyggt...


Sänggaveln har Katarina gjort själv såklart jag tror hon fick idén från någon som hävdar att "i det enkla bor det vackra" och jag kan bara hålla med....



Tjusiga detaljer i fönsterna



Och den här fluffiga saken i taket är som ett mjukt moln som svävar över en.


Och utsikten, den kan man inte klaga på......nästan att man skulle kunna hoppa rakt ner för ett morgondopp, men bara nästan....


Vi tar oss vidare på ovanvåningen, från gästrummet passerar man den här dörren, men jag öppnar inte den....för just där pågår renovering.....


Jag kikar istället rakt fram och hamnar här i kontorsdelen, vem skulle inte vilja sitta här och blogga liksom.... ljust och fräscht....


Till höger om mig finns tv-rummet, tyvärr blev det inga bilder därifrån för rummet var belamrat av ytterligare en nattgäst...


Istället kikar vi in här, vad döljer sig bakom denna dörren?
Ja rakt fram där ser ni gästrummet...


Jo husets master bedroom.
Jag älskar att de behållit alla bjälkar i taket och tapeten ger en härlig ombonad känsla.

Gammalt möter nytt, mjukt möter hårt, love it.


Stilleben är viktigt för den där feelingen i ett rum.


Härligt med stora fönster där solen kan sippra in.


Och här står jag med ryggen mot balkongöppningen.


Och här är jag utanför, visst är det läckert, tänk och ligga här och sola en strålande sommardag.
Och utsikten, ja vad säger man.....


Och här ser ni lite mer av Katarina och Mattias härliga poolområde och uteplats som är helt fantastisk.

Hade det vara varit sol och värme hade jag inte tvekat att kastat mig i plurret...

Nog skulle jag ha velat fota mer, ja i hela huset, men när ett hus ska invaderas av cirka 60 gäster så kan man lugnt säga att det är en smula upp och ner, så tyvärr får vi nöja oss med ovanvåningen denna gång.

Ett underbart hem som är renoverat med stor passion, det märks att Katarina och Mattias älskar sitt hem och att de lägger ner mycket tid för att få det precis så som de vill ha det.
Varje spikslag, varje penseldrag och varje detalj är gjord med stor värme och tillgivenhet och det undgår ingen att det här är ett hem som är fyllt med mycket kärlek.

Jag tror knappt att jag behöver att skriva att vi sov som en prins och prinsessa i gästrummet.
Tack Katarina och Mattias för ett galet roligt dygn och fortsättning följer....för snart börjar festen....

Nu jobb!

Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

17 kommentarer :

  1. Ååå här sitter jag med tårar i ögonen...
    vad fint du skriver om oss... jag blinkar och undrar om jag verkligen är hon med den där passionen för penslar och takbjälkar som du skriver om... å ja så är det nog....♥ Superfina bilder vännen...
    Det är ju så kul att se sitt hem ur någon annans ögon...
    ♥ ♥ ♥
    Jag hade behövt dig till hjälp att välja outfit kan jag lova...hu så svårt det var....å jaaaa vad skoj det hade varit om du också kunnat följa med. Men vi ses ju senare ♥
    Kraaaaaam å haha jag lovar att det inte blir någon fuldans...jag ska uppföra mig...;)

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att se Katarinas fina hem ur en annan synvinkel. Bilderna blir annorlunda även om det är samma hem. Spännande tycker jag.
    Hoppas solen skiner på dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men åååååå vilka underbara bilder!!
    Å jag känner ju mig lite hemma i det där huset så det är så härligt att se det ur ett annt perspektiv.
    Och ja jisses så fint de har det! Verkligen med passion för det de gör.
    Kraaaaamar Anna

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på ett supersnyggt hus. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så ni ska inte komma till Virginia, USA och hälsa på då? Fast vårt hus är inte lika fint som det ni fotade och mycket mer amerikanskt förståss. Vet bara att du och C är så duktiga att vilket hus som helst kan se snyggt ut när ni fotar.

    SB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha....tänk om vi kunde sätta oss på flyget och bara plingat på din dörrklocka.. så kul det hade varit..... Så vi kanske dyker upp någon dag med kameran i högsta hugg..... Tack söta du för dina ord vi blir så glada. Varm kram Tina

      Radera
  6. Superfint hus och vilken bra ide! Ni har ögat för vinklar, detaljer och ljus som få. Mäklarstyling och foton kanske? Skulle ni ha vägarna förbi Resarö utanför Stockholm är ni välkomna till oss :-). Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Katja. Absolut att vi hojta till om vi kommer upp till dina trakter, hade varit hur kul som helst att få hälsa på och fotografera ditt hem. Varm kram Tina

      Radera
  7. Vilken underbar blogg du har !! Hittade hit igår och har nu sträckläst massor :) Och vilka fina bilder du tar ! Läggs in i favvolistan, Kommer att kika in här ofta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna och varmt välkommen till mig. Hoppas du ska trivas och få en hel massa inspiration. Har du några frågor hojtar bara till så svarar jag så fort som möjligt. Tack också för dina fina ord. Kram Tina

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Jaa, jättefina bilder. Men för mig inte ett dugg inspirerande. Det här hemmet ser mer ut som en konferensanläggning. Det är tjusigt och elegant men med total avsaknad av minsta myskänsla. Här vill jag inte sitta och fredagsmysa. Jag kan inte se någon plats alls i det här hemmet om ser hemtrevlig ut. Ser bara ett fint hem som sänder ut stelhet och kyla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy vad elakt sagt!!!

      Radera
  10. Så roligt att få se dina bilder på deras hem, vad du fångat på bild och vilka vinklar du använt dig av =) Dina bilder blir alltid så "vita" om du förstår mig? Är det ett speciellt objektiv? Eller bara inställningar? Helt borta på det där med inställningar, bara därför jag frågar! ;) :)
    Skulle du befinna dig i Uppsala - Sthlmstrakten så är du/ni välkomna hem till oss och fota. Om du gillar "new England-ralphlaureninspirerat" vill säga ;) Annars kan ni bara svänga förbi på en kaffe i alla fall :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder! Roligt att se bilder från ett hem man sett så många gånger med någon annans synvinkel. Likaså var det med bilderna från Helenas mysiga hus. Du har ju verkligen förmågan att ta bilder som gör att man vill flytta in på en gång.
    Å jösses vilket gott födelsedagsfika du bjöd på. Vill jättegärna ha receptet på den där chokladiga kakan.
    Sköt om dig fina du!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Vilket hus med underbar inredning. Vackra bilder du tog. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Ser bara ett fint hem som sänder ut stelhet och kyla.


    แคมฟรอก

    SvaraRadera