måndag 21 augusti 2017

Morgonljus som strilar in

Nattens galna oväder drog över och fram kikade solen
Jag bryggde stark espresso i hopp om att det skulle ta bort den förlamande tröttheten och få mig att piggna till.

Tog med mig det upp på en bricka till sovrummet där solstrålarna dansade fram över täcket
och hela sovrummet badade i morgonljus.
 Ljuvligt och genast åkte kameran fram

Envist försökte jag fånga det läckra ljuset, inte det lättaste .......
Men skam den som ger sig och upp i fönstret åkte en spetsklänning.
Nu så, strålarna silades genom den skira spetsen och kanske inte de mest perfekta bilderna men ändå morgonljus som strålar in.....underbart......

T



4 kommentarer :

  1. Magiskt vackra bilder, Tina! Ser ut att komma från en vacker romantisk inredningstidning! Du kan du!
    Ja, det var verkligen otroligt vackert dör vi promenerade igår och vi hoppas hinna med någon mer vända i höst.
    Härligt att ni haft er bästa semester på länge! Då kvittar det ju om ni inte kom iväg på så många promenader som ni hade tänkt! Huvudsaken man är nöjd och glad ändå!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Har ni haft oväder, då gick det söder om oss så vi slapp det.
    Tack för svar om min fråga:).
    Härliga bilder som alltid hos dig.
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte även på att dina bilder är så snyggt matta/nedtonade. Mina är så "klara" och starka, om du förstår hur jag menar. Använder du ett filter? Jag mattar ner mina bilder, men det går inte så mycket som jag vill för då tappar de all färg och se gröna ut istället:). Ja, jag har en del att lära mig som du hör:)
      Kram

      Radera
  3. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    บอลพรุ่งนี้

    SvaraRadera