söndag 20 augusti 2017

Lär känna kvinnan bakom Home2tiny

Hej på er alla goa läsare
Inget gör mig så glad att just ni kikar in här till mig och läser. Har svårt att greppa att ni faktiskt är så många och att ni blir fler och fler för varje dag som går, kan säga att det gör mig jag-typ-hjular-fram-glad.... (vilket inte skulle kunna hända, alltså att jag hjular eftersom jag är lika smidig som ett kassaskåp, men ni fattar superduperglad...)

I alla fall så tänkte jag så här......att ni kanske vill lära känna hon den där home2tiny lite mer, vem är hon och vad kommer hon ifrån typ..... så man kan väl säga att jag kör en intervju med mig själv.

Och just det har du någon fråga så ställ den i kommentarerna, så svarar jag direkt eller i ett inlägg senare.

Jamen då kör vi.....


Home2tiny..... namnet, är faktiskt efter mina initialer i för och efternamn, Tina Nyblom, var nog ett av det svåraste när jag startade den här bloggen för cirka 5 år sedan....att just komma på namnet.

Home ja det är strax norr om Halmstad i en svart funkisvilla, som när vi flyttade hit 1996 var ett sunkigt flerfamiljshus. 3 lägenheter har blivit till en enda stor boendeyta och japp det har varit många timmars slit för att få huset som vi vill.

Och här huserar vi, familjen hejsan-svejsan.....jag och mina tre killar, eller rättare sagt två killar just nu eftersom vår äldsta son Felix är bosatt i Japan för att studera.
Så för tillfället har jag bara två killar att skämma bort, yngsta sonen Filip som precis har tagit studenten och Mr C han ni vet ölnörden som också är min livs kärlek.
Mina tre killar som betyder allt för mig och som jag skulle kunna gå genom eld och vatten för.


Jag jobbar som mäklarassistent och är bloggare och fotograf på hobbynivå.
Jag trivs superbra på mitt jobb men det absolut roligaste jag vet är att fotografera, redigera och driva den här bloggen, hade jag kunnat skulle jag alltid pysslat med det och man kan väl säga att det är min stora dröm att en gång kunna leva på det

Andra saker jag älskar är mode, inredning, design, färg och form och att baka.
Även att inreda är ett stort intresse och ingen blir gladare än jag när vänner och bekanta fråga om råd när de ska inreda sina hem.

Jag har alltid sett saker och ting i bilder, ser jag en klänning till exempel ser jag direkt hur jag ska styla den.
Ser jag en kaffekopp ser jag direkt hur jag vill fota den osv.
Det är svårt att förklara....men man kan väl säga att det pågår ständigt ett flöde av bilder i mitt huvud...


Inget gör mig så glad som när vi umgås med nära och kära, att skratta, äta gott och bara vara tillsammans gör mig lycklig ända in i hjärteroten.

Det som skrämmer mig mest, är vart är världen på väg? Vad kommer all ondska ifrån? Hur har det kunnat bli så här? Ingen människa föds ond, det är något som fylls på under livets resa och det gör mig vettskrämd att så många barn blir utsatta för så mycket hemskt när de istället ska vara omslutna med värme och kärlek

När jag blir arg.....vilket inte händer särskilt ofta....förr hade jag ett jädrans humör och tände på två sekunder, men med åren har jag blivit förståndigare ....tror jag..... i alla fall ryter jag till säger vad jag tycker sen har åskovädret dragit förbi.....jag är så långt ifrån långsint man kan komma....

 Mitt största beroende är.......jag måste nog säga att det inte finns något jag inte skulle kunna vara utan, jag menar, jag älskar kaffe, men jag skulle inte bli skogstokig om vi inte hade det hemma.
I och för sig har jag blivit lite smått beroende i sommar av en skin booster till ansiktet.....den duttar jag på mig titt som tätt och har väl någon fantasi om att den ska motarbeta rynkor eller nåt...
keep dreaming dear....

Någon "fin flicka" det har jag aldrig varit.... så när ingen annan ser eller hör så till exempel hickrapar jag som Mr C säger....det låter om jag säger så......

Något jag verkligen har fobi för är knä och fötter, ingen och då menar jag ingen får röra mig där......

Precis och såklart är två uttryck som jag använder på tok för ofta både i tal och skrift, har försökt att sluta men de sitter fastklistrade i mitt huvud så......vad göra, det är helt enkelt jag såklart......


Laga mat och äta mat.....bland det bästa och just nu är min stora passion rökta räkor. Jisses Mr C har rökt räkor som aldrig för denna sommaren.

Livets drycker är kaffe och vatten, men visst ett glas bubbel eller vin då och då är inte dumt det heller.

Mina största inspirationskällor är Pinterest, instagram och andra bloggar såklart, jag följer både stora som små och imponeras alltid över alla kreativa kvinnor som finns där ute.

Min stora sorg är att min pappa dog allt för tidigt, endast 56 år gammal. Jag önskar så han hade fått vara med under killarnas uppväxt och jag saknar alltid våra vin-och-prat-kvällar.
Sen vet jag att han hade varit vansinnigt nöjd över att han hade rätt.
Tina måla vitt sa han alltid, sen kan du inreda därefter......

Min stora glädje är trots kroniska sjukdomar så har vi ett förbaskat bra liv efter omständigheterna.
Vi, alltså både jag och Mr C stöttar varandra, försöker alltid se positivt på saker och ting och vägrar vara bittra.
Livet är till för att levas så nog fan tänker jag göra det så gott jag kan......

47 mot 48 år, har en aningens ålderskris, men vad tusan, ta mig för den jag är, en pantertant som nog aldrig kommer bli "riktigt" vuxen, älskar bus och har lärt mig med åren att det inte är så farligt att göra bort sig. Hemma är bästa vännerna Herr Snabeldrake och Fröken Dammvippa med andra ord gillar jag ordning och reda och även om jag inte ser allt i svart och vitt så inreder jag gärna så.
Typ jag, Tina eller för den delen Home2tiny....

Klänningen är köpt på HM:s rea, hittade den tyvärr inte på nätet men många andra liknande hittar du HÄR

Glöm nu inte att fråga på och ha en strålande dag vänner.

Kramisar
T

15 kommentarer :

  1. Roligt att läsa mer om dig ...❤️
    Pst...Sååå långt hår du fått!

    /Kram finaste

    SvaraRadera
  2. ååå lilla skruttfia...du är ju verkligen helt underbar på alla sätt och vilka underbara bilder...
    Å jag som inte tycker vårt poolområde alls är som det brukar i år...(SÅ mycket ogräs) tycker ju att även bakgrunderna ser magiska ut på Mr C ´s foton..... Klänningen är übersnygg och du med såklart! Saknar dig vännen men vi ska ju ses snart igen..;) Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Vilken beskrivning av dig. Jag är så glad att jag hittade dig här i blogglandia.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Fina fina vackra du! Det känns som jag känner dig! Har följt dig i snart fem år. Älskar dina bilder som du vet. Du är stark, fast du har din tuffa sjukdom... lyser dina bilder av livsglädje. 47, unga tjejen ju! Ska bli så kul att få träffa er snart.

    KRAMR Anna

    SvaraRadera
  5. Men guuud så roligt att läsa och få veta mer om dig. Härligt att din blogg växer och får fler och fler läsare, jag är ju en av dem som är inne varje dag:). Någon dag ska jag ta tag i att börja lära mig Photoshop. Vill så gärna kunna redigera bilder. Mina blir ofta lite "gulaktiga/mörka" och det är väl för att slutartiden är för kort och inget stativ...
    När du tar en bild som "bara halva ditt ansikte syns" om du förstår hur jag menar, det är bortklippt från tex näsan och uppåt. Tar du då hela bilden och redigerar bort, eller försöker du ta bilden direkt så att det blir så? Jag tycker det blir så fina bilder.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Nog för att jag tror att jag känner dig rätt så bra, i den mån man nu kan det via rymden, men lite nytt var det allt! Kul!

    Ha en fin start på veckan, när den kommer!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Kul att få veta lite mer om dig! Å den där klänningen....sååå snygg, å du hittade den på HM:s rea, wow!!!

    SvaraRadera
  8. Åh så roligt och finfin läsning! Tack!:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så kul att få veta lite mer om dig. Fin du är i den klänningen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Härligt att du bjuder på och berättar lite om kvinnan bakom home2tiny , alltid lika inspirerande att titta in här hos dig. Klänningen är super snygg precis som kvinnan som bär den. Önskar dig en fin dag ! Kram Åse

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att du berättar mer om dig själv! Kul även att bloggen växer. :-)

    SvaraRadera
  12. Har följt dig något år nu och alltid varit nyfiken på att veta mer om dig. Så kul att läsa! Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  13. Älskar din blogg, dina foton, dina recept, din inredning och ditt mode. Du bjuder på dig själv och ditt liv. Så härligt, det inspirerar och sprider mod till andra kvinnor. Det här var ett mycket trevligt inlägg. Kanske dyker några följdfrågor upp längre fram.
    Tack för allt du delar.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  14. Underbara du... säger bara det =) Stooooor kram på dig

    SvaraRadera
  15. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    บอลพรุ่งนี้

    SvaraRadera