onsdag 5 april 2017

Att göra verklighet av sin dröm

Då var dagen här......
Och när ni läser det här är vi redan på väg mot flygplatsen för att vinka av Felix.

Det är verkligen som hela havet stormar inom mig.
Känslor väller som stora vågor på öppet hav, där jag ena sekunden verkar kunna rida ur den här stormen för att i nästa sekund dras ner mot botten med en risk för att kantra.....

Mammahjärtat värker och jag har så himla svårt att föreställa mig en vardag där vi under två års tid inte kommer att vara fyra utan bara tre i svarta huset.
Och jisses vad jag kommer att sakna den här killens varma, stora kramar och de omtänksamma frågorna hur jag mår och om det är något som behöver fixas

Min fina, snälla kille som jag är så otroligt stolt över.
Han har verkligen gått sin egen väg, varit så otroligt målmedveten och gör nu verklighet av sin dröm, att åka till Japan och studera språket.
Jag är så full av beundran över hans mod att ge sig iväg hållet och hållet på egen hand, hans positiva inställning till att allt är möjligt och hans stora nyfikenhet på världen.

23 år har gått i en rasande fart och jag är så oändligt tacksam över att fått hänga med på den fantastiska resan.
Men nu börjar en ny resa, med nya medpassagerare och framför allt så väntar livet, möjligheterna och det stora äventyret på dig där ute, det är dags nu.......

Mamma
 



Ha en bra dag vänner!

Kramisar
T

14 kommentarer :

  1. Stor varm kram till dig <3 Vet precis hur det känns även om min dotter bara vara borta i ett år. Tack gode gud för skype och alla andra socialamedier där man ändå kan prata och följa med på deras fantastiska resa som kallas livet.

    SvaraRadera
  2. Hello,
    A beautiful family that deserves to be happy!
    To enjoy healthy, as long as one other!
    Love, hug
    Mia Coman

    SvaraRadera
  3. Önskar fina killen Lycka Till & såklart ...
    Kramar jag om hans goa mamms ❤️

    SvaraRadera
  4. Ett fint inlägg ;)...och jag önskar sonen lycka till i Japan !
    Ha en fin vårdag !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  5. Åh jag känner igen det så väl. Jag var också ledsen när min son åkte men man är stolt också över att dom går sin egen väg och förverkligar sina drömmar. Känns som att man ändå har någon liten del i att dom blivit självständiga och modiga människor. Det finns Skype och man kan skriva några rader varje dag om man vill. Min son bodde ju i egen lägenhet när han åkte så jag förstår att det blir extra tomt när din son flyttar hemifrån direkt till Japan ❤
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så jobbigt att vara så långt ifrån varandra, men så härligt att få studera i ett annat land. Tur att teknik finns som t ex Skype, det underlättar.
    Kram och ha en fantastisk onsdag

    SvaraRadera
  7. Önskar fin grabb nu ett stort lycka till och tack gör facetime.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  8. Å gud va jag grinar....kan inte heller föreställa mig....åå vännen...
    Såååklaaart ska han följa sina drömmar....men ibland önskar man att de där drömmarna inte var så himla långt bort...
    Tänker på er extra mycket i dag!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  9. Men tänk vad härligt med lite ambitioner hos sina barn! Fattar att det är jobbigt som mamma men så kul för honom. Min dotter pluggar på universitet 2 timmar söderut och vi ser inte henne under terminens gång utan det blir på loven. Förstår att det är skillnad med 2 timmar och Japan men man vänjer sig och som alla säger så är det fantastiskt med Skype och facetime. Vilket äventyr...! Stort lycka till! Kanske åker ni och hälsar på?

    Susanna B.

    SvaraRadera
  10. Vilket äventyr som väntar din fina son. Tänk så modigt och ambitiöst. Jag förstår dina känslor och att du är sååå stolt. Fint namn också. Felix heter vår ena son.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Gudars så jag avundas din son, önskar verkligen jag gjort något annat än det traditionella, då kanske jag inte varit så himla harig. Heja Felix, om jag vore 17 år, då du........
    Pratade med smärtkliniken igår och vi pratade trigeminus, fick lite spännande infallsvinklar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Åh, så smärtsamt och fantastiskt roligt på samma gång! Förstår att du har det urjobbigt just nu! Stort lycka till, till fina sonen. Det kommer bli bra! Du får sätta upp Japan på "reselistan" ;)
    Styrkekram!
    /Maria

    SvaraRadera
  13. Åh. Förstår dig så väl. Din oro och dina känslor. Men vilken fin och duktig och modig son du har. KraM Maria

    SvaraRadera
  14. Så himla coolt av honom att dra iväg. Riktigt imponerande! Och så jobbigt för er där hemma så klart. En klen tröst är väl att säga att ni kommer att vänja er.

    Kram Lena

    SvaraRadera