tisdag 28 mars 2017

Tips på påskpynt i påsktider

Bild lånad från Svenskt Tenn
Det börjar dra ihop sig till påsktider.
En mysig högtid som inte alls är lika med så många måsten som man kanske kan tycka julen ha. Nu är jag ju en julmänniska ut i fingerspetsarna och njuter från november till december av allt juligt, men visst påsken uppskattar jag mer och mer för varje år som går.

Påsken i år kommer bli annorlunda.
Felix fyller år på långfredagen, men den får vi fira genom Skype, första gången på 23 år som jag inte får ge honom frukost på sängen och en bamsekram (jisses nu sitter jag här och storbölar....) men han kommer säkert fira den ordentligt i Japan och jag är oändligt tacksam för att just Skype och andra sådana där tekniska saker finns.

Hur som haver ska det påskpyntas och efter branden i maj förra året, vet jag knappt vad som finns kvar av mitt lilla, mycket lilla förråd av påskrassel.

Så jag har beställt lite nytt krafs som är på väg och för dig som är ute efter några nya påskdekorationer har jag nosat upp lite som jag för egen del är riktigt påskfint.


 Glasägg från Svenskt Tenn hittar du HÄR

1. Ljusstake kanin hittar du HÄR
2. Påskhare hittar du HÄR
3. Kanin Kay Bojesen hittar du HÄR
4. Majas dekorägg som säljs med förmån till BCF hittar du HÄR
5. Äggskal ljuslykta hittar du HÄR


1. Unico vas liten rosa från Kähler hittar du HÄR
     Unico vas stor grön från Kähler hittar du  HÄR
2. Gul liten bricka elefant från Svenskt Tenn hittar du HÄR  
3.  Georg Jens Skål liten Legacy hittar du HÄR
4. Duk i tvättat linne hittar du HÄR
5..Liten äggformad ask hittar du HÄR

Ha en finfin dag vänner!

Kramisar
 

3 kommentarer :

  1. ja snart har vi Påsken här...gillar äggskalen, såå fina !
    Nä nu måste jag sätta igång dagen ;))
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Åååå förstår att det måste svida i mammahjärtat <3
    Är med sugen på de där glasäggen, fast bara de transparenta ha ha ha ;)
    Ska ju upp och göra det där testet på Skärtorsdagen så jag har tänkt att kika in på Tennet lite snabbt. Sen åker vi hemåt på fredagen igen.
    Ha en fin tisdag vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Mycket söta och fina påsksaker du hittat.
    Kram mamma c

    SvaraRadera