måndag 6 mars 2017

Nytt från Svenskt Tenn

Vet ni vad....vi kom faktiskt iväg på ett litet äventyr igår...
eller litet och litet, helt plötsligt var vi i Göteborg.

Härliga, goa Göteborg.
Skulle jag någon gång flytta från Halmstad, vilket inte är särskilt troligt, men om, ja då skulle det med att all säkerhet bli Göteborg, jisses vad jag gillar den staden.
Och Mr C som är uppvuxen där, är ju liksom hemma...

I alla fall var det ett riktigt häckaväder, så att springa på stan med öm hals och en ansiktsnerv som avskyr kyla var inte att tänka på, så det blev några stopp där vi kunde parkera relativt nära.

Och ser man på det blev en sväng inom Tinna och jodå några små saker fick följa med hem.
När vi hade branden och det var ett fasligt ståhej med folk överallt, så dök bland annat min ekollonvas från Svenskt Tenn i backen så det ville jag absolut ha en ny av och sen hittade jag det fina glasfatet med en silverrand på (finns med en guldkant också).

Och det måste jag absolut tipsa om 60 kronor styck och just nu sitter jag här och funderar på varför jag inte köpte fler, ser att det hade även passat perfekt som assiett till mina glaskaffekoppar.

Men vet ni vad.....det innebär att vi snart måste åka tillbaka till Götet igen....stackars mig, he, he.... 


Assiett med silverkant hittar du HÄR
Assiett med guldkant hittar du HÄR 
Ekollonvas större hittar du HÄR 
Ekollonvas mini hittar du HÄR 


Nu jobb!

Ha den bästa starten på veckan vänner!

Kramisar
T

4 kommentarer :

  1. Snyggt !....hoppas din måndag blir bra och att du slipper ha ont !
    Ha det bra !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Söta små vaser. Jag har bara varit i Göteborg två gånger i mitt liv. Bokmässan och så Liseberg. Tänk att man ångrar sig så där ibland att man inte köpte fler. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så fina saker som fick följa med hem. Göteborg är en stad som jag också tycker är väldigt mysig och fin. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera