fredag 3 mars 2017

Girl´s let´s have a pyjamasparty!

Tänk att något jag alltid varit barnsligt förtjust i har blivit högsta mode...
Jag menar då att numera är det helt ok att plocka på sig sin pyjamas och gå på typ after work och jag som då alltid har älskat pyjamasparty är ju liksom helt med i matchen.

När jag var mindre blev det alltid pyjamasparty hemma hos mig när tjejkompisarna skulle sova över och nu när jag är typ  40 ++ så tycker jag det är supermysigt att ha pyjamasparty när man är ett gäng tjejer som träffas över en helg tillsammans på ett hotell, eller hemma också för den delen...

Pyjamas, bubbel, snacks och tjejsnack är liksom alltid en rätt kombo, lyxigt, opretentiöst och jädrans roligt, speciellt om det blir kuddkrig också....ja, jag är en 40-taggare men aldrig för gammal för att tramsa.... 

Förklaringen till denna smula egenhet kan bero på att jag var helt galen i Grease ni vet John Travolta och Oliva Newton-John, att jag har sett den filmen ett x antal hundra gånger är inte att fara med osanning.

Men i alla fall där är det ju en scen där tjejerna har pyjamasparty.
Nu var de kanske inte så schyssta mot Sandy....men själva grejen att träffas ett gäng tjejer, sminka varandra, prata killar (ja kanske mer gub..förlåt män nu da), smutta på vin och bara ha det sådär jädrans mysigt tillsammans det har jag alltid älskat.

Så girl´s let´s have a pyjamasparty!

Och tips vad du kan ha på dig kommer här....

1. Skjorta från Indiska hittar du HÄR 
2. Byxorna hittar du HÄR
3. Shorts och skjorta hittar du HÄR
4.  Blazern hittar du HÄR
4. Byxorna hittar du HÄR 
5. Nätstrumpor hittar du HÄR
6. Blå pyjamas hittar du HÄR 
7.  Linnebyxor hittar du HÄR 
8. Satinlinne hittar du HÄR 
9. Satinshorts hittar du HÄR 
10.  Nattskjorta från Ralph Lauren hittar du HÄR  

Och innan jag firar fredag blir det ytterligare en tur till läkaren, det var det där med klippkort....

Ha en superdupermysig fredag vänner!

Kramisar
 
 

5 kommentarer :

  1. Åh nu blev jag sugen på ett pyjamasparty. Älskade också Grease. Tjefilmernas tjejfilm!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Haha älskar också pyjamas :D. Brukade gå och handla i pyjamas som ung :-p

    SvaraRadera
  3. Visst är det väl härligt med pyjamaser, att få ta på sig en härlig sådan och bara få njuta. Ha en fin fredag. Hoppas det gick bra hos läkaren. Kram annika

    SvaraRadera
  4. Grease gillade jag också, men är inte lika förtjust i pyjamas...men party gillar jag, hihi...
    Ha en trevlig helg !!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Tack för fina tips, är på jakt efter en ny pyjamas. Tycker det är jättemysigt att gå omkring i pyjamas hemma.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera