lördag 4 mars 2017

Champagnekylare i vintage och med läcker patina.... Det här kärlek banne mig.....

Det här är kärlek...
Han är allt en överraskningarnas man den där skäggige och för det mesta åt positiva hållet ska jag väl tillägga..... har hänt att jag inte blivit lika förtjust i hans överraskningar och då det har varit allt annat än rosenrött i svarta huset, en liten historia kan du läsa om HÄR

Hur som haver så för några dagar sedan kom Mr C hem med ett paket och dra mig baklänges så glad jag blev när jag öppnade det.
Trodde inte alls att han hade noterat min önskning om en champagnekylare, men jodå den hade inte passerat obemärkt.

Och tydligen hade han sökt med ljus och lykta för att hitta en speciell som han ville ge mig, är inte det kärlek säg..... och jodå han fick tag på en till slut och jag vet inte vem som var gladast, jag som fick den eller han den skäggige när han såg mig öppna den...

Japp den är i vintage, med läcker patina och allt, precis så som jag önskade, så när halsen blivit en aningens bättre ska vi fira med välkyld champagne och chokladrosa jordgubbar, det ni är något att se fram emot......




LYXIGA CHOKLADROSA JORDGUBBAR MED STRÖSSEL....
.... är superenkelt att göra såklart.
Jag delar jordgubbarna i halvor, smälter vit choklad och rör ner någon droppe röd karamellfärg.
Jag använder en kaffesked och liksom penslar på den rosa chokladen på ovansidan av jordgubben.
På med lite strössel och lägger dem i små bullformar.
Låt dem sen stelna i kylen.
Ta ett fat eller bricka och lägg till exempel ett skrynklat silkespapper på och servera jordgubbarna på det.
Ser lyxigt och läckert ut....


Tack snälla, söta ni för era kryahälsningar, sådana som värmer ända in i hjärteroten och få mig att känna mig sååå mycket piggare.

Halsen är öm, men jag mår bättre, så det blir en lugn lördag i svarta huset.

Ha en myspyslördag vänner!

Kramisar
T

9 kommentarer :

  1. Vilken fin vinkylare !!...och exklusiva bilder du tagit också ;))
    Så har jag missat att du opererat halsen...hoppas du mår bättre och du får krya på dig nu !!
    Ha en fin lördag !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Så fin!!!! Och vilka ljuvliga bilder! De ser ut att vara tagna ur en fin bröllopsbok! Du är så duktig på den här sortens foton!
    Kram och ha en fin lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Men hur läckert är inte detta! De jordgubbarna alltså... mums!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Wow så läckert & vackert .........
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin överraskning till dig. Och du är helt outstanding med att ta bilder. Ha en bra lördagskväll nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Men vilken vacker kyl. Dessutom vad läckert med jordgubbarna. Vi ska ha "mellomiddag" nästa helg då ska jag göra dessa jordgubbar. Tack för det tipset.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  7. Ååååå så fin och goa fina Mr C som noterat din önskan <3
    Det är kärlek det:)
    Åååå sånna jordgubbar bara måååste jag ju göra!
    Nu... är jag sååå värd bubbel för nu har jag lagt ut maaaaaassor av annonser på saker som ska säljas av :)
    Håll tummen att jag får mycket sålt:)
    Ha en fin lugn kväll vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Åhhh, som fördrink till ett vackert bröllop... :) Gudomligt vackra bilder!! Du kan du... :)
    Ha det bäst, fina Tina och hoppas halsen känns bättre!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera