söndag 26 februari 2017

Nya möbler gav rummet mer balans och gjorde det luftigare......

Alltså ibland undrar jag hur jag tänker....
Ena sekunden skriver jag här på bloggen att jag rensar och plockar bort, att jag vill ha det minimalistiskt och i nästa sekund har jag fyllt på med nya möbler, hmmmm, känns inte riktigt som om det går ihop...

Och hur ska jag kunna försvara det?
Men just i det här fallet, kändes det som om rullbordet Block Table från Normann Copenhagen (som några av frågat om) behövde en kompis så när jag hittade en perfekt matchning i bordet från Jysk var jag bara tvungen att slå till.

Och saken är den att på något sätt blev det mer balans i rummet, även om det blev mer möbler så känns det inte så, märkligt det där att mer möbler kan lyfta ett rum och göra det luftigare på något sätt.

Mycket beror på att jag valde ljusa träslag, hade jag istället valt mörkare hade det både tyngt ner rummet och det hade känts mer övermöblerat.

Så japp jag är nöjd, nu ska bara tavlan förmodligen bytas ut och hamna mer rätt där på väggen och kanske rullbordet och bordet kommer byta plats med varandra......ni vet det där med att bestämma sig.....


Brickbordet från Jysk hittar du HÄR
Block Table från Normann Copenhagen hittar du HÄR 
Pläden Cross hittar du HÄR 




Mattan ligger fortfarande kvar eftersom jag ofta lägger mig där och tar en liten nap framför brasan, inte dumt alls kan jag säga...


Perfekt match...... såklart att de inte ska stå jämte varandra men måste säga att jag är väldans nöjd med mina köp......

Ha en lugn och skön söndag vänner!

Kramisar

11 kommentarer :

  1. Det blev väldigt fint. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så bländande ljust och fint hos er ;))....visst var det ett bra köp !
    Hoppas din söndag blir bra ;)
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Snyggt, ljust och fräscht. Jättefina köp du gjort.
    Jag har ägnat söndagen åt att försöka bestämma mig vilken lampa jag ska välja till sovrummet;) Vilka problem man har;)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Jättefina köp.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Vi köpte faktiskt ett trekantigt-ovalt bord från Jysk till vårt lilla biorum i källaren som jag verkligen gillar... Dina inköp gifter sig verkligen med varandra!! Ha det gott, kram från Kate

    SvaraRadera
  6. Så snyggt och huvudsaken är att du är nöjd. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vet precis hur det är med att bestämma sig... och plocka bort, för att köpa nytt... ;) Blev jättefint med lite trä till allt det vita och svarta. Mjukar upp lite och skapar balans som du säger. Ja, det är märkligt hur det är... det känns luftigare med mer möbler... Som att rummet känns större med stor matta...typ ;)
    Kram och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Men så fint! Du är verkigen bra på att göra fynd och din smak är helt smashing. Så fint. Ha en bra måndag. Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Kram och ha en fin dag.

    SvaraRadera