onsdag 8 februari 2017

Att ge tips och min tolkning om vårens trender

Visst har jag börjat snegla på vårkläder
Det går liksom inte att låta bli, för vem blir inte piggare av en sådan sak liksom.

Jag har också kikat lite på åt vilket håll trenderna pekar, även om jag tycker att det där med trender ska man ta med en nypa salt.
Att klä sig i det man trivs i, blir alltid bäst och snyggast, enligt mig då da.

Men om vi lyssnar på experterna så kommer vi att få se mycket volanger och färgen rosa när bina börjar surra och daggen ligger som ett finmaskigt spindelnät på gräsmattan medans solen sakta går upp.

Och varför inte då göra två flugor på smällen typ och göra en kombo.
Den här outfiten är inte bara urläcker utan få mig också att bubbla av vårkänslor, en riktig sommarhit..... 

Byxor hittar du HÄR
Topp med volanger hittar du HÄR 


Att visa solkysst hud och axlar till sommarens festligheter är ett säkert kort och den här singoallablusen med sina volangärmar är helt galet snygg.
Matcha den med favoritjeansen och ett par klackisar, sen så är du redo för vilket party som helst.

Singoallablus hittar du HÄR


Material som förutom solen kommer att vara väldans heta i sommar är satin, sammet och tyll.
Jag matchar gärna de här något mer "mjuka och romantiska" materialen med ett par "ruffa" skinnbyxor.

Byxor i skinnimitation hittar du HÄR
Omlottblus i satin hittar du HÄR 
Högklackade boots i sammet hittar du HÄR
Volangblus hittar du HÄR


Sen är klänningen ett måste i garderoben, vem drömmer inte om att få slänga de där sockarna all världens väg och istället få känna böljande tyg mot benen och grässtrån mellan tårna, här är en i alla fall.
Och om vi ska surfa med på trendvågen så är det mycket mönstrat som gäller, blommor och leo bland annat....och där spann pantertanten loss förnöjt inom mig, då är man allt lite hot i år då, he, he.....

Här är några klänningar som jag gärna hade steppat runt i sommar

Mönstrad klänning hittar du HÄR 
Leoklänning hittar du HÄR  
 Klänning från Odd Molly hittar du HÄR

Andra trender som kommer attans mycket till våren är:

Pyjamasmodet, jajamän nu ska vi alla ha pyjamasparty dagarna i ända och inte mig emot för vem kan då säga något om att man tar en nap på jobbet??

Klänning över byxor, nej tack säger jag, been there done that

Markerad midja, heja, snyggt att sätta ett brett bälte både till vårkappan, klänningen eller skjortan

Tröjor med tryck, är lite tudelad där, ena halvan säger coolt den andra säger big no, no....

Sen ska sporten in i modet, kan den hjälpa mig att lyfta från soffan så säger jag bara
-Tummen upp!

Ja lite så pekar trenderna och som alltid finns det både hiss och diss.
Vilken trend hänger du på och vilken skulle du aldrig i livet ta på dig??

Ha en färgsprakande dag vänner!

Kramisar
T

6 kommentarer :

  1. Åh,Klänningen från Odd Molly var ju sååå söt - Tyvärr var xs slut,sen vet jag inte om de har små stl? Vilket är ett måste för mif xs är annars stort :(

    En liten Vintermyskram fr. mig!

    SvaraRadera
  2. Gillar singoalla stilen och klänningar med härligt mönster.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. De rosa brallorna ja tack. Det enda minuset är att de inte går ner till fötterna.

    SvaraRadera
  4. Ja det är trend i mycket...gillar inte de där korta utsvängda byxorna, hehe...känns för mycket 70-tal. Rosa har jag alltid gillat, men antar att man kommer att vara super less på den färgen ganska snart...rosa i inredning och kläder kan bli lite för mycket till slut ;))...nä, jag tar lite lätt på trenderna. Blandar lite trendigt med sånt jag trivs med och gillar som jag redan har. Sen ska jag också dra ned på kläder och saker...och satsa lite mer på "upplevelser " ;).Men visst är det kul med trender och mässor och allt vad det är...älskar mässor tex.
    Ha en fin dag nu !......själv ska jag till frissan...men ingen trendfrisör här inte, hihi...
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Hej igen !..........ingen trendfrisyr ska det stå, haha....

    SvaraRadera