fredag 2 december 2016

Tips på klänningar till jul och nyår

Vad ska du ha på dig till julens alla festligheter?
Du kanske redan har klickat hem den rätta dressen, eller så har du något i garderoben eller så kanske du vill ha några tips.

Surfade runt lite för att se vad jag kunde hitta för några godbitar och det fanns många såklart, men här har jag plockat ut sex klänningar och en kjol som mer än gärna hade fått segla in i min garderob.

Alla är som gjorda för att dansa runt granen på julafton eller svänga sina lurviga i på nyår, hoppas du hittar något som passar eller blir inspirerad.

Den här gröna paljettklänningen är en riktig julkaramell och jag bara älskar färgen. Är övertygad om att med den här klänningen kommer man att glittra ikapp med julljusen på julafton eller spraka ihop med raketerna på nyårsafton.
Du hittar klänningen HÄR


En ljuvlig satinklänning med spetsar som jag hade matchat med röda accessoarer på julafton för att bryta av det svart/vita.
Du hittar klänningen HÄR


Alltså den här kjolen är en dröm.
Passar både till jul och nyår. Jag hade matchat kjolen med en röd skjorta och röda klackisar på julafton och till nyår i något festligt linne i ungefär samma blåa färg som kjolen.
Du hittar kjolen HÄR


Röd spetsklänning är alltid rätt på julafton.
Du hittar den HÄR


Klänningen från Ida Sjöstedt är underbar. Jag hade matchat klänningen med stora glittriga örhängen och silvriga skor.
Du hittar den HÄR


En enkel men attans så snygg klänning. Skönt med en klänning som inte sitter åt när man ska hugga i på julmaten.
Klänningen hittar du HÄR


En stilig klänning som jag skulle matchat med några klackisar med färg, stora glittriga örhängen och en hel del rassel runt handleden.
Klänningen hittar du HÄR

Ha nu en riktigt mysig fredag vänner!

Kramisar

7 kommentarer :

  1. Åhh så många fina. Nu har jag ju redan klickat hem min mysklänning. Fast det får kanske plats en till i garderoben. Fniss! Jag är ju bra sugen på röd spetsklänning. Kul att du ger tips på vad just du skulle haft till. Det är du så bra på tycker jag. Jag känner mig som en levande julgran när jag hänger på mig smycken. Alla andra ser så fina ut. Ha en toppen dag Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Många snygga klänningar. Kjolen var outstanding tycker jag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Fina klänningar. Jag älskar den vita klänningen och kjolen. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vad fint. Men jag är inte riktigt på i år. Känner mig lite off på klädfronten. Vad beror det på? Troligtvis mina fem kg för mycket. Grrrr men de har JAG ätit mig till.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  5. Kjolen har jag tingat....Så grymt snygg. Måste verkligen ta mig en extra titt på den.

    Ha en fin kväll.

    Kramis.

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga klänningar, känns som du allihop. :-)

    SvaraRadera