måndag 21 november 2016

Två smultronställen, julmys och shopping

Den här utsikten vaknade vi till i lördags
Helt fantastisk.
Vi hade en terrass ut mot havet, vilket var såklart hur lyxigt som helst, men tyvärr blåste det halv storm så gå ut där och ta några bilder var inget alternativ.

I alla fall fick jag trotsa blåsten några meter för precis jämte hotellet låg en urmysig butik, Lilling Cottage som jag bara var tvungen att besöka.

Ska vi kika in?
Häng med


Här fick jag verkligen julfeeling.
Julmusik, juldofter, julblommor, granar och julrassel, allt i en mysig, varm och välkomnande miljö, kan knappas bli bättre.


Här mös jag bara omkring och fick såå mycket inspiration


Hur mycket fint som helst


Och supertrevlig personal


Här i detta kuddhav fastnade jag såklart.
Och ja då både en och två kuddar fick följa med hem, ni ska få se när jag hunnit fota.


Alltså jag vill bara ha en sådan här gran eller är det en tall??
 Dessutom har jag totalt glömt namnet på den också, nope någon trädgårdsmästare är jag definitivt inte, he, he.............. men den är så fin, men också rackarns dyr så hm, jag funderar lite till på den...

HÄR  hittar du Lilling Cottage webbshop


Färden gick vidare till Stora Holms Säteri
Eftersom jag tyvärr måste säga att frukosten på hotellet var under all kritik, vi åt faktiskt inte den (har aldrig hänt någonsin) så vi var minst sagt hungriga och blev överlyckliga att restaurangen redan hade öppnat för lunch.

Jag åt en magiskt god fisksoppa och Mr C en smarrig räksallad.


Sen blev den en tur in till Nyblom kollén (nej tyvärr vi är inte släkt) och deras linneprodukter är helt ljuvliga, vem vill inte ha en säng bäddat med allt det här liksom...



Japp här gick jag och klämde och kände ett tag och vet ni vad håll utkik för det kan rätt snart komma en liten utlottning med något riktigt fint till jul......

Japp två mysiga dagar tillsammans som innehöll allt det där vi behövde, nu har jag fyllt på må-bra-kontot och laddar för fullt till advent.

Ha en kalasbra dag vänner!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Oh My God vad mycket fint du visar idag. Man suckar och stönar och dreglar över allt vill ha man ser. Ja bara utsikten är ju värd en massa stön och suck. Skönt med en ladda upp måbra kontot. Kram på dig/ Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart ställe ni var på. Att ladda på sitt måbra och feelgood konto är så viktigt.

    Kramis från mig/Kamilla

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tripp ni var på ;)...och vilken utsikt från hotellet !!
    Ingen bra början på veckan väderleksmässigt hos oss...regn och trist väder !
    Få se om advents feelingen infinner sej ändå i veckan...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Vilken helg du/ni haft. Finns väl ingen som inte skulle gått och myst på dessa ställen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Men wow, vilken helg och vilka härliga bilder. Så mysigt. Ha en fin måndag snygging. kram Annika

    SvaraRadera
  6. Wooooooooo underbart ♥ .......
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  7. SV: Tusen tack & tack för svar! Då får jag kika där, hoppas att finna det, så himla enkelt och fint! Kramar L

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken härlig helg ni haft!

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för fina ord om oss och vilka magiska bilder, får vi reposta och hänvisa till er?
    Med vänlig hälsning,
    Rebecca
    Lilling Cottage

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rebecca och tack snälla. Önskar bara att jag bodde närmare så jag kunde komma till er lite oftare. Självklart får ni låna bilderna och jag blir såklart superglad att ni hänvisar. Ha en härlig adventsvecka. Kram Tina

      Radera
    2. Tack vad snällt:) Detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  10. Lilling cottage var jag i i höstas för första gången, blev såklart stormförtjust. Vi åt lunch när vi var där, en uuunderbar sallad!
    Stora Holm har jag aldrig besökt och Nyblom Kollén ligger på min to do lista.
    Ha en härlig första advent, kram J

    SvaraRadera