fredag 7 oktober 2016

Lyx eller budget i veckans godispåse

Nämen fredag igen....
....... och ska veckorna rusa på i den här farten är det ta mig tusan snart jul......
Fast först njuter vi lite höst tycker jag och kikar på vad veckans godispåse har att erbjuda.

Är helt in love i by Lassens Frame, en serie av kvadratiska boxar som både finns som hyllsystem och mindre förvaringsboxar.

Skulle passa utmärkt på ovanvåningen tillsammans med Stringhyllan........önska kan jag ju alltid....  

by Lassen Frame hittar du HÄR

Som den fryslort jag är, behövs det många plädar i det här huset.....
Pälspläd är inte dumt alltså, värmer ljuvligt och är väldans härligt gosa ner sig i framför TV:n.

Har en sen tidigare men är bra sugen på klicka hem en till.

Pälspläd hittar du HÄR


Ljus, ljus och åter ljus, jag får liksom inte nog och tänder hur många som helst varje kväll.
Ljusstakar får jag på något sätt inte heller för många av......och den här enkla, stilrena ljusstaken från Svenskt Tenn skulle jag vilja ha ett helt gäng av.

Ljusstake hittar du HÄR 




Nu när ovanvåningen börjar bli klar vill jag ha upp något på väggarna och de här affischlisterna tycker jag är hur snygga som helst och lite rolig omväxling mot de traditionella ramarna.

De här listerna hittade jag hos Panduro i olika storlekar och färger dessutom till väldans bra pris.

Affischlister hittar du HÄR



Och en liten lyx eller budget.
Är i behov en vattenkanna, för även om kaktusar inte behöver särskilt mycket vatten så kan det vara bra att vattna lite då och då.

Kikade runt och hittade en ursnygg från Menu men fick nästan hicka av prislappen, så jag surfade runt lite till och hittade en enligt mig näst intill lika snygg på Biltema av alla ställen.

Prisskillnad en sisådär 1 500 kronor, så japp det blir en sväng inom Biltema i helgen

Vattenkanna Well från Menu hittar du HÄR 
Vattenkanna från Biltema hittar du HÄR 




Och även om jag brassar på i kaminen och tänder typ en miljon ljus så behöver jag stoppa fossingarna i något varmt och visst måste en pantertant ha leotofflor, grrrr-snygga alltså.


Fårskinnstofflor hittar du HÄR


Nu mot Maxi och komplettera med lite helggott, sen så firar jag fredag

Ha en mysig fredag vänner!

Kramisar
T

6 kommentarer :

  1. Åh de där fårskinnstofflorna skulle jag vilja ha ;)...alltid skönt på vintern
    med varma fossingar !
    Önskar dej en fin och mysig fredag !!....själv ska jag till frissan och gå en sväng i stan ;))
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vägghyllorna är så fina. Och vattenkannan, tyckte faktiskt Biltema´s modell var snäppet snyggare:) Ha en skön helg!!!

    SvaraRadera
  3. Så bra med tips, till stugan blir det bara budgetvarianter (och nästan hemma också...) Vill ha både pläd och vattenkanna. Och de där hyllorna var också snygga... Mycket som jag vill ha nu men bästa att hålla i plånboken ;) Visst går det snabbt nu, ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Dom fårskinnstofflorna står det ju Pia på.. Vill ha. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Tofflor är aldrig fel. Gillade även boxarna.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Vilka toppentips....den där vattenkannan på biltema, måste kollas in!
    Trevlig helg!
    kram tina

    SvaraRadera