söndag 2 oktober 2016

Enkel höstdukning i dova toner

En enkel höstdukning blev det igår
 I dova toner, som ger en skön höstkänsla.
 Det gröna fick tistlarna stå för och så var jag ute och plockade in några klasar fläderbär, riktigt läckert att dekorera både i vaser och på bordet med.

Duken är ytterligare ett fynd från Fynda-butiken i Falkenberg och jag tror minsann jag får åka dit och köpa fler, älskar nämligen den där feelingen av en tilltufsad dukning som det här materialet ger, dessutom fanns den i många andra fina färger.



Tine K lyktorna som jag fortfarande inte har tröttnat på, snygga både att ha ljus i och använda som vaser.




Och linneservetterna som jag försökte knyta till små hjärtan....... med lite fantasi så kanske man kan ana det.......

I alla fall har jag fortfarande ont i magen och min ansiktsnerv är synnerligen sur på mig efter allt hysteriskt skrattande igår, min svägerska var i sitt esse och visade bland annat att man minsann kan ha servetter till bra mycket mer än vid dukning.
Bildbevis finns.....

Nu mot soffan och inta ryggläge!

Ha en strålande dag vänner!

Kramisar
T

10 kommentarer :

  1. Åh,så vackert ❤️ ...
    Ha en alldeles underbar dag!

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Så vansinnigt vackert! Älskar sån där stil.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så vacker dukning. Härliga färger. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Så tjusig dukning.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Snyggt ! För att inte tala om de där tistlarna , råkade som av en händelse få med mej likadan hem från Göteborg igår.
    Hoppas det vänder i veckan och nerven slutar bråka.
    Stor kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Så vackert dukat. Hoppas du snart mår bättre igen. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Fin dukning !!...hoppas du mår bättre nu !!
    Ha en fin start på nya veckan i morgon !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Så fin dukning och så vackra höstiga färger. Kram Suss

    SvaraRadera