tisdag 4 oktober 2016

En dagens, ett smultronställe och att bara vara lycklig

Vi var på äventyr, jag, svägerskan och hennes mamma 
Och vi hamnade här, hos Klädkammaren i Laholm

Ett måste om ni har vägarna förbi, inte bara för alla snygga kläder till både dam och herr utan också för de fräcka lokalerna, den läckra inredningen och de goa och supertrevliga tjejerna som jobbar där, som verkligen får en att känna sig så där varmt omhändertagen.

Jadå här gick vi lääänge och kikade och provade såklart, svägerskan fick på sig ursnygga byxor i blått och de satt bara som en smäck på henne, såklart att de var tvungna att följa med hem.

Men häng med så kikar vi runt i butiken 


Som sagt läcker inredning, där de råa putsade väggarna möter det lyxiga, glammiga kristallkronorna, gillas otroligt mycket.


Charmiga stilleben hittar man överallt i butiken


Mycket snyggt till våra män, ska minsann ta med mig Mr C så han kan fylla på sin höstgarderob.
 


När man behöver pusta ut i shoppingen...



Sen fick jag följa med Liana som äger butiken upp på vindsvåningen och ja vad säger man, här vill jag bo...... eller i alla fall ha en studio, ljuset, ser ni ljuset, nästan så jag tog ett skutt av lycka.


Och där har ni en suddig moi (det där med manuellt fokus....) för dagen.


Och så blev jag såklart kär i både trägolvet och mattan...



Och svägerskan klämde och kände och...


.....fick med sig en en sjukt snygg höstoutfit hem.

Jag blir så glad när jag hittar sådana här pärlor, butiker där kunden står i fokus, när man lagt ner tanke och kärlek i inredningen och helheten ger ett varmt och välkomnande intryck, så är det med Klädkammaren, ett smultronställe som kommer få många besök av mig.

Här är målarmästaren i full gång, just nu slipas väggarna för fullt och tak målas, hurra vad jag blir lycklig av det, nu ska jag bara välja golv, ja det har varit en historia, men det tar jag en annan gång....

Ha en fin dag vänner!

Kramisar
T

7 kommentarer :

  1. Wooooow...vilket ställe!!
    Sånna ställen är verkligen något jag saknar här i krokarna...
    Förstår att du var lycklig där... vilken miljö...vilken inspiration...

    Å va häääärligt att det börjar närma sig färdig övervåning...
    Åååå...tänk snart börjar det där roliga ju....själva inredandet.....åååå...åååå..
    Jag vill komma o seeeee.....;)
    Ha en fin dag vännen! Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Oj vilken härlig butik. Visst är det så att man gillar när de ansträngt sig för att få en fin miljö. Gillar det vita tillsammans med mattan.. supersnyggt. Ska bli roligt att se din övervåning sen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Världens mysigaste butik!! o världens mysigaste Liana som äger butiken. En av mina bästa vänner. Hon har skapat en oas i vår lilla stad. En fantastisk kvinna med hjärtat på rätt ställe och har blick för det vackra till både herr o dam. Kul att ni hittat butiken. KRAM Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en riktig pärla och Liana är så himla gullig så japp det kommer bli en hel del besök till Laholm framöver. Ha en härlig dag. Kram Tina

      Radera
  4. Det är så härligt att hitta dessa små guldklimpar till butiker som finns lite överallt i vårt land. Det värsta är att man brukar bli så sugen på att handla. Fina bilder bjuder du på och jag förstår att du skulle vilja ha en studio på övervåningen, så fint ljus och även omgivning. Kram

    SvaraRadera
  5. Men oh så fint ställe, där skulle man ju kunna vara länge och gå strosa och kolla =D

    SvaraRadera
  6. Vilket mysig butik. Det verkar vara helt i min smak. Ha en fin kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera