onsdag 5 oktober 2016

Det här är min terapi

Det blev en strandpromenad igår eftermiddag
Jag var bara tvungen att komma ifrån den hiskliga röran och allt bygg/slipdamm hemma, andas havsluft och samla ihop alla tankar som hoppar omkring som studsbollar i huvudet på mig.

Bara jag, kameran, (bilden ovan är från nästan samma dag fast för exakt ett år sedan, så tydligen hade vi en rätt fin höst då med) och tystnaden, det om något är som balsam för själen.

Lugnet, brisen och vågornas skvalp får mig att tänka så mycket klarare, såklart att jag inte löste alla problem och fick svar på alla frågor, men oron och grubblerierna minskade i omfång och  den där knuten i magen känns inte lika hårt åtdragen längre.

Sen kan man ju inget annat än att nästan tappa andan över hur vackert Sverige är, även om jag sett de här vyerna hur många gånger som helst så blir jag alltid lika hänförd.

Det här är min terapi, mitt sätt att släppa på trycket, mitt sätt att få spända axlar att sjunka och låta fjärilar i magen fladdra med höstvindarna ut mot horisonten, jag, kameran och tystnaden, det räcker långt så!









Och så lite träning......mitt sätt att träna magmusklerna, en halvliggandes skobild, he, he.....

Njut av höstdagen vänner!

Kramisar
T

10 kommentarer :

  1. Woooo,underbart här går jag ner i "min" hamn & Vätterns mjuka vågor är min terapi & du....
    Jag gillar hur du tränar magmuskler hihi
    /Kram fina du & ha en go da´

    SvaraRadera
  2. Visst behöver man lite egentid ibland...absolut...jag gillar att gå i skogen ;)), där
    hämtar jag kraft !
    Rogivande bilder.
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Åh tänk om jag kunde få vara där tillsammans med dig, denna vy har samma effekt på mig, synd bara att man bara får se det ett par ggr/år. Vackert.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åååå jag vill meeeee...
    Förstår att det där får axlar att sjunka och oro att minska...
    åååååå...
    Såååå vackert!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Så vackert och vilka vackra foton. Förstår att du mår bra av denna miljö.
    Ensamhet och frisk luft och vacker omgivning är bra skönt ibland.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Det där havet har jag redan blivit totalt förälskad i :) Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Vackert! Naturen är terapi för oss svenskar!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Men åh, bor du så nära havet? Då blir jag avis...ser ljuvligt ut för mej. Själv bor jag i varma, fuktiga Virginia. Fler timmar till närmsta hav tyvärr. Men höster är i och för sig riktigt fin här. Svalare och soliga nästan jämt.

    Susanna B

    SvaraRadera
  9. Härligt! jag skrev ett inlägg i går om fjärilarna i magen och om tusen tankar och ord som virvlar runt i skallen. Jag kunde inte lägga ut det tyvärr, vågade inte. Tack för att du vågar och beskriver känslan så bra. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Naturen alltså. Så läkande och vacker! Oslagbar.
    Kram

    SvaraRadera