fredag 30 september 2016

Ur veckans godispåse allt från belysning till jul.....

Det var ett tag sedan jag bjöd på en veckans godispåse
Men nu så har jag minsann plockat på mig lite gott och blandat, allt från belysning, till höstens myskläder och lite jul till och med.....

En vägglampa är jag väldans sugen på, inte bara för att det är galet snyggt utan också för att det verkar vara så himla praktiskt.
Inte ett fast ljus liksom utan att jag kan rikta det lite hur som haver, precis vad jag skulle vilja ha på väggen i vardagsrummet på undervåningen vid fåtöljen.

Vägglampa hittar du HÄR

Pallovasen har stått länge på min önskelista och nu får jag även addera den här nykomlingen i familjen, Pallo junior, en betydligt mindre variant än sina syskon och jag är övertygad om att den kommer att stå på mångas önskelista till jul.

Pallo junior hittar du HÄR


Jag vet, det är tidigt, men i år får jag ta tag i det här med julbestyren tidigare än vanligt. Det mesta av mina julsaker försvann i branden (snyft) och det blir att tänka till vad jag behöver och köpa det allra "nödvändigaste" i år.

Några adventsstjärnor kunde jag rädda, men långt ifrån alla, så kanske får Fling som jag har spanat på i många år flytta in och hänga i något eller några fönster till jul.

Fling adventsstjärna hittar du HÄR 



Jag älskar ju hattar, tycker att en hatt eller mössa för den delen kan sätta den där berömda pricken över i:et på en outfit och nu till höst och vinter är det ju klockrent att matcha en hatt till alla snygga kappor och jackor.

Den här eleganta, klassiska hatten i ull är bara så rätt och får gärna pryda mitt huvud när jag ska ut i höststormar och snöfall.

Hatten hittar du HÄR 


Kaffe, te eller varm choklad, ja många koppar av het dryck blir det under de närmaste månaderna.
Och visst blir kaffet godare om man dricker det ur en snygg mugg.......

Koppen hittar du HÄR 


Mystider väntar och i de här stickade mjuka kashmirbyxorna och tröjan från soft goat vill jag mer än gärna skrota omkring i här hemma under höst och vinter.

Tröja och byxa hittar du HÄR

 Såå mycket fint och mycket jag skulle vilja ha, tur att jag snart ska skicka in den där önskelistan till den skäggiga, he, he........

I alla fall om någon undrar vart länkarna till mina fina bloggvänner har tagit vägen så undrar jag det också. De försvann bara sådär under mystiska omständigheter igår och har inte dykt upp än. Vet inte om blogger spelar mig ett spratt..... har de inte kommit tillbaka under dagen får jag sätta mig och fixa till det på egen hand, men nu vet ni alla fall.

Hoppsan tiden springer iväg, ska iväg till bästa Karin och låta henne trolla bort de grå, ska bli sååå skönt.

Ha en underbar dag vänner!

Kramisar
T

4 kommentarer :

  1. Åh,vägglampan e´ såååå snygg ❤️ ....
    /Fredagskram finaste!

    SvaraRadera
  2. Skönt att gå till frissan..det skall jag göra nästa fredag ;))
    Önskar dej en härlig och mysig helg !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Byxorna såg supermysiga ut. Skönt med egentid hos frissan :) själv så har jag tagit bort nästan allt vad blondering/färgning heter och är istället silvergrå :) Hoppas du har en härlig fredag. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Det är väl inte jul redan!! Spana kan man ju göra och snart börjar julsakerna fylla butikerna.
    Mysdressen såg himla skön ut.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera