onsdag 21 september 2016

Köket i svarta huset ur alla vinklar och vrår

Det är här ni hittar mig allt som oftast, i mitt älskade kök
Och det är inte bara jag som hänger här, killarna sätter sig gärna och tar en fika och snackar lite med sin mammy medans hon är i farten och har vi gäster tar vi ofta fördrinken här medans jag vimsar runt bland kastruller och stekpannor.
Husets hjärta som jag brukar säga.

Ska vi kika runt på hur det ser ut ur alla kökets vinklar och vrår.
Häng med

På bilden ovan så står jag i hallen, till vänster om mig har jag trappan upp till ovanvåningen och till höger går man in till mat och vardagsrum.

Själva köksön har Mr C murat av återvunnet tegel som jag har målat vitt.


Jag ville ha en hel diskbänk, dels för att det är praktiskt men också för att jag ville ha en industriell känsla och valet det har jag inte ångrat en sekund.


Diskbänken har jag matchat med rostfria luckor på den här sidan av köket, vilket förstärker den råa känslan av det industriella och sen det bästa investeringen i hela köket, granitskivan.

Här står jag alltid och bakar och har nära till både ugn, kyl och skafferi.


Där borta i det runda hålet, ser ni in till matrummet, helst hade jag velat ha helt öppet, men eftersom det är en bärande vägg, så fick det bli så här istället.


Och det är här vi har barhänget....... dricker kaffe, fikar, tar en drink, japp jag älskar att ha sällskap när jag fixar runt i köket.

Tror det är runt 15 år sen vi blåste ur det gamla köket och matrummet som det var då och skissade fram den här lösningen och jag är fortfarande lika nöjd med det vi gjorde, ja planlösningen alltså, sen att jag vill byta golv och de vita luckorna, det får bli en annan historia......

Och här i köket hittar ni mig även idag, har en dessert som jag ska provlaga så dags att ta tag i dagen.

Ha en fin dag vänner!

Kramisar
T

25 kommentarer :

  1. So nice to see your kitchen as well :)
    Have a nice day !
    Hugs,
    Stella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Stella. Have a nice day! Hugs Tina

      Radera
  2. alltså, såååååå himla fint och fräscht vännen!!
    Skriver just om mina drömmar om en köksö idag..;)
    Ha en fin dag!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Jag tycker de vita släta luckorna utan en massa stora handtag är sååååå fina.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint kök, med den rostfria köksbänken och det rostfria köksluckorna, superfint, ja hela köket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du, älskar mitt kök och spenderar många timmar där. Varm kram Tina

      Radera
  5. Hallå där smulan!
    Men ååå så roligt att se!!
    Jag tror aldrig du visat köket från alla håll förut...?
    Så himla himla fint och jag förstår att alla vill hänga där. Själv kände jag sådär spontant att JAPP
    där skulle jag mer än gärna sitta med ett glas rött och titta på när du jonglerar med dina grytor....;)
    Så himla skönt när man känner att man prickat sådär rätt.
    Snyggt och klassiskt!
    Kraaaaam o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt och praktiskt kök du har.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  7. Jättefint kök. Jag förstår om du trivs där. Hemmets hjärta! :) Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket fint kök och du har en utsökt smak. Där förstår jag att alla trivs.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  9. Så himla fint det ser ut!

    SvaraRadera
  10. Så fint och fräscht du har i ditt kök ;)
    Skulle vilja ha ett nytt kök...nu har vi ett ek kök, men jag skulle vilja ha något ljusare (fast vi kan ha mörkt eftersom vi har sol hela dagen där )...en natur kök kanske ?...den som lever få se...just nu är det iaf inte aktuellt !
    Ha nu en fin dag !
    Kramis

    SvaraRadera
  11. wow vilket perfekt kök :) på alla vis kramen å fin kväll

    SvaraRadera
  12. Sådana här inlägg fullkomligt älskar jag! När du fotar från alla vinklar och visar allt, jättekul!
    Du har det så fint och jag förstår verkligen att du älskar att stå där och baka och laga mat. Tack för alla goa recept som du delar med dig av.
    Kram Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir Monika och lovar att det ska komma mer sådana här inlägg, ska bara få lite ordning och reda här hemma, vi renoverar fortfarande.... Ha en härlig helg. Varm kram Tina

      Radera
  13. Riktigt snyggt kök och förstår att du trivs där. Vårt kök är 7 år gammalt nu och jag trivs lika bra där än idag och har inte upptäckt några misstag i renoveringen! Och trängseln runt ön är samma här med, vardag som fest!!
    Önskar Dig en skön onsdagskväll, kram från Kate

    SvaraRadera
  14. Hej! Vilken underbart kök ni har. Ett dröm kök. Förstår verkligen att du& även andra trivs utmärkt där. Ha det bra.
    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla Helene vad glad jag blir, japp för mig är det verkligen ett drömkök och jag trivs så himla bra när jag får jobba där. Ha en härlig helg. Varm kram Tina

      Radera
  15. Åh jösses vilket kök, så fint! Och vad kul att vi får se alla vinklar och vrår! Du har så bra smak:)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så fint du har. Förstår att du trivs där. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Så fint! Förstår att du trivs där när du lagar till alla ljuvliga desserter och kakor som du frestar oss med! Vi har "fusksten" men vill byta till granit så småningom (prioriterade inte de nästan 100.000 Kronorna våra skivor skulle kosta, när vi byggde) och då vill jag också ha mera dsikbänk, nu har vi bara hoar infällda i skivan.
    Kul att se helhetsbilder från ert hem!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  18. Så snyggt! Och lika viktigt att det är praktiskt, som sagt så tillbringar vi ju en massa tid där ;) Jag gillar också den industriella stilen som det blir mer av i nästa hus (om det blir nåt...) Kram Suss

    SvaraRadera
  19. Åhh vilket fint kök ni har! Toppen att göra val som man fortfarande är nöjd med efter så många år. Kram Camilla

    SvaraRadera
  20. Läste inlägget på luren först, men var tvungen att se bilderna ordentligt på datorn :-) Så himla fint kök ni har. Förstår att du är nöjd.

    Ha en fortsatt fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera