måndag 12 september 2016

En bra-att-ha-pryl

Ny vecka och september fortsätter att leverera sommarväder, underbart
Jag har pysslat omkring här på morgonkvisten, lagt lite kärlek på mina krukväxter som törstar efter vatten i den här värmen, snittat om helgblommorna, Gladiolus som börjat hänga en smula och hoppas på att det hjälper.

Andra koppen kaffe har fått mig att börja vakna till en smula och det börjar bli dags att ta tag i dagen.
Veckohandling står på agendan och så ska jag baka och leta soffa....
Någonstans måste väl ändå "min" Chesterfieldsoffa finnas....


En bra-att-ha-pryl, snittkniven, en sådan där sak som tar ett tag innan jag köper, men när jag väl gjort det så fattar jag inte hur jag har klarat mig utan.....



Jamen då kickar vi väl igång den här veckan som med all säkerhet kommer att bli toppen.

Ha en strålande dag vänner!

Kramisar
T

6 kommentarer :

  1. Gosh... Vilka bilder... vilka gladioler!! Äääälskar färgen!
    Har ni dem i trädgården??
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Ja,en sådan kan man inte vara utan. Och det är jag inte heller för gubben är ju i blombranchen. Han blir inte glad när jag står med sax eller något annat redskap för att fixa till blommorna. Ha en bra dag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder på vackra blommor. Saknar en sådan där kniv men det är nåt jag får skaffa mig då :) Mysiga bilder från ert kalas och lik di bror var du minsann, kram Suss

    SvaraRadera
  4. För egen del har det blivit en trött kick ... men väl en kick.
    Underbara bilder. Kram.

    SvaraRadera
  5. Gladiolus är vackra. Visst behöver man en bra kniv till blommorna. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jag har tänkt på snittkniv tre gånger per dag de senaste dagarna. Jag måste definitivt skaffa en!

    SvaraRadera