onsdag 10 augusti 2016

Vad hände liksom????

Vet ni vad vänner
Idag erkänner jag verkligen att det då och då inte blir riktigt som jag tänkt mig där i köket.

Det är en smula klurigt när jag ska försöka göra om recept till mer lchf-vänliga plus att jag ofta vill ha min lilla personliga touch på godsakerna, det är liksom inte "bara" att byta ut x dl mjöl mot mandelmjöl osv.

Därför provbakar jag alltid och ofta både två och tre gånger, så att både öga och gom får sitt tillgodosett plus att jag har en väldans kritisk gourmand (he, he) som alltid provsmakar.

 Så de här suffléliknande historierna jag visar idag har genomgått hela den här processen, men ändå.....vad hände liksom???

Jadå smakerna satt där (så de är redan uppätna såklart) men konsistensen????
Allt föll ihop och det blev bara ett mischmasch av hela klabbet.

Ja inte vet jag vad jag gjorde för fel, men det får provbakas en gång till, men eftersom jag hann fota så kunde bara inte med mig att kassera bilderna så får det bli bilder utan recept och ni får helt enkelt äta med ögonen.

Så kan det gå i köket då och då........




Nu mot sjukhuset!

Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

8 kommentarer :

  1. De ser fantastiskt goda ut i alla fall. Hoppas du får kläm på vad som gick galet.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Ser väldans goda ut i alla fall. Väntar på ditt recept när du provat klart. Hoppas det går bra på sjukhuset. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det ser helt underbart gott ut. Fotona är dessutom makalöst fina.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Tycker de´ ser ljuvliga ut ❤️ .....
    Säkert riktigt gottia/Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Tycker de ser goda ut även om de inte blev som du tänkt dig. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker de ser riktigt goda ut!

    SvaraRadera
  7. Inget fel på dessa bakverk tycker jag. Ser hur smarriga ut som helst.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  8. Åh va fina måste vara en fröjd att komma hem till dig o fika :) kram inget allvarligt väl??

    SvaraRadera