måndag 8 augusti 2016

Att målat vitt skåp till grått

Jamen har ni sett, där är det ju
Skåpet som jag (nästan) målat klart, vitt har nu blivit grått och jag måste säga att jag blev så ända in i hoppsan nöjd.

Men ändå.....har jag inte bestämt mig, ska jag behålla det eller inte.
Ena sekunden tycker jag det bara är så bra och nästa så....... njaaa kanske lite för "tungt" och "mycket" skåp för svarta husets inredning.

Så nu svansar jag runt det och hummar och funderar.
Det sväljer ju mycket, alla de där plädarna, kuddfodralen och annat linne får mer än plats och det om något behövs, förvaring alltså, men ni vet.... det är det där med helheten.

Och om jag behåller det, får nog väggen målas om....vitt eller grått det är frågan, ja det är många svåra beslut jag måste ta, ha, ha.....

Vad tycker du ska jag behålla skåpet eller ska det får flytta hem till någon annan???



Washologi  bästa att spraya på textilerna, då får de en fräsch och ljuvlig doft.
HÄR hittar du linnevattnet i många olika dofter


Fårskinnen som snart får vakna ur sitt sommaride


Sötaste asken fyndad hos Hemtex


Nu ska jag skriva en lååång matlista och sen ge mig iväg till Maxi för veckohandling, tråkigaste som finns men ett absolut måste.

Ha en härlig start på veckan vänner och tack för att ni kikar in här hos mig!

Kramisar
T

15 kommentarer :

  1. Åh,så snyggt :)
    /Kram finaste & hoppas solen lyser på dig!

    SvaraRadera
  2. Snyggt, behåll det, förvaring kan man aldrig få för mycket av. Önskar dig en härlig dag. Kram Åse

    SvaraRadera
  3. WOW, så snyggt!! Behåll skåpet, det var jättefint.
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  4. Måla färdigt skåpet, och köp snygga knoppar!
    Lättare att bestämma sig när det är färdigt :-)

    Karolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp skåpet ska jag måla klart och knopparna har jag, men lat som jag är satte jag inte upp dem, eftersom jag ska måla lite till.... sen får jag se. Kram Tina

      Radera
  5. Skåpet blev ju jättesnyggt! Tycker allt att du ska behålla det. Så fina bilder du tagit på sonen. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Behagfull och fin grå färg. Kram.

    SvaraRadera
  7. Fint skåp och jag gillar dina kaktusar också ;))
    Ha en bra och fin sommar vecka nu...hoppas ni får bra väder, här är det sämre på gång, men vi har haft toppenväder hela sommaren så jag är nöjd !!...och så åker vi ju snart till Mallorca också...
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Klart att du ska behålla skåpet! Men ett par snygga handtag skulle bli snyggt och praktiskt på dörrar och lådor.

    Susanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag inser nu att det såg lite konstigt ut utan handtagen, lat som jag är satte jag inte upp dem eftersom jag ska måla skåpet lite till och jag funderar vidare. Kram Tina

      Radera
  9. Supersnyggt och praktiskt skåp, jag tycker att du ska spara det och ha en vit vägg bakom. Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Hej! Så snyggt skåp. Tycker du ska behålla det& ha en vit vägg bakom.
    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena. Ja behåller jag skåpet blir det nog ny färg också. Kram Tina

      Radera
  11. Jättefint där det står, behåll det!
    Tycker färgen bakom gjorde sig bra.
    Kram Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Monica. Jag funderar vidare, än har jag inte bestämt mig... Kram Tina

      Radera