fredag 29 juli 2016

Fikatime vid det runda betongbordet

Fikatime!
Och vad jag speciellt älskar med vår trädgård är att vi har så många uteplatser, vi kan liksom följa solen om vi nu vill det eller helt enkelt välja en plats i skuggan om det är för hett.

Den här platsen på framsidan av huset, som blev klar förra året (läs HÄR och HÄR) använder vi ofta och jag är så galet nöjd med det runda betongbordet, plattorna som vi la runt så att inte stolarna ska vingla omkring bland singeln och närheten in till köket, inte så konstigt kanske att det har blivit en favoritplats.


Och se där, en liten present till Mr C från mig.... och det råder ju liksom ingen tvekan om vem den här kaffemuggen tillhör......

Det är ju klart att Farbror Grå ska ha en Farbror Gråmugg och ja, jag vet att han egentligen heter Farbror Blå men jag tycker det är betydligt charmigare (och lite retfullt roligare) att kalla dem båda Farbror Grå, jag menar båda har ju de grå tinningarnas charm, he, he....

Och det är med mycket kärlek......och ett spår av vår "tråkiga" humor..... i den presenten.....

Om någon mer skulle vilja överraska sin käraste med en kopp hittade jag den HÄR 
men i butik hade de ytterligare 30 % på reapriset



Mr C ääälskar croissanter, minst en, helst två varje dag...... jag däremot håller mig till mina mumsbitar....


Nu fixa lite innan vi ska åka in till stan och göra några ärenden.

Ha en mysig dag vänner!

Kramisar
T

11 kommentarer :

  1. Mysigt att kunna ha ställen lite varstans i sin trädgård.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Mysigt att kunna ha ställen lite varstans i sin trädgård.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt med utefika......kan man aldrig få för mycket av :)Elsa Beskow muggarna är helt underbara, muggen var helt klart passande, och dom är så fina och goda att dricka ur! Ha en fin dag i solen!

    SvaraRadera
  4. Så gottigt!
    kramar och ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Visst är det mysigt att kunna sitta ute i trädgården och fika, äta eller mingla lite. Det gäller att passa på innan den mörkare årstiden kommer. Elsa Beskow muggarna är för söta. Minns böckerna från barndomen med värme. Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Mysigt med utefika och muggen är hur charmig som helst. Tänk att ni bägge är så smala trots allt fikabröd. Orättvist.. Fniss! Kraaam fina du/ Pia

    SvaraRadera
  7. De är så söta de där muggarna! Vad goda de där mumsbitarna såg ut då!

    Ha en fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vad vore livet utan fika!
    Jättefina härliga bilder, Tina!
    Jag skulle leta upp ett kort på barnens kusin till ett kalas och började rota i gamla fotoalbum från där barnen var 4 år och uppåt, hmmmm....... På vääääldigt många kort var det fika hemma, på stranden, i pulkabacken, ute i skogen, längs bilvägen på väg till något osv. Idag är killarna 24 och 21 och älskar fika precis som vi själva!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  9. Häftig mugg. Gillar också de grå tidningarnas charm. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Kvällsfikat precis uppdrucket från farbror Blå (Grå). Kram Anita

    SvaraRadera