tisdag 28 juni 2016

Operation garderobsrensning

Det tar sin lilla tid....
Att få ordning på alla våra kläder.
Efter branden har mycket blivit sotigt och alla kläder ska delas upp i högar, vad vi kan tvätta själva och vad som måste iväg på kemtvätt.

Fördelen är att jag får ordentligt rensat och det är ju inte helt fel....
Jag måste säga att jag är rätt skoningslös den här gången, är kjolen, byxan eller tröjan för stor eller liten, eller att bara tanken fladdrar förbi att "det kan ju vara bra att ha" så får plagget åka ner i svarta plastsäckar (och nej här slängs inget utan det mesta ges bort).
Har liksom bestämt mig för att här ska inte hänga en hel drös dammsamlare längre....
 

Men sen har jag också turen att hitta en och annan skatt som jag fullständigt glömt bort och som nu plockas fram istället för att hänga gömd och glömd i garderoben.
Lite som att fynda i sin egen garderob...

Och japp jag har en hel del kläder...
Som igår när Mr C kom in med en jättehög av jeans som hängt ute och torkat och mamma utbrister

-Men hur många jeans har ni egentligen?
 och jag svarar
-Det är bara mina mamma.....
Då tog sig även lilla mamsen sig för pannan, he, he.....

Till mitt försvar måste jag säga att allt är ju liksom inte köpt i år, många av mina kläder har hängt med under flera, flera år, som gamla, sköna Levi´s-jeans, perfekt slitna skinnjackor och de där kavajerna som sitter som en smäck, då blir det ju en del där i garderoben, sen är det ett stort intresse jag har, mode och kläder....

Men nu.......nu rensas det för fullt och det blir så luftigt och fint så...
eller helt enkelt plats för lite nytt, blink, blink......


Fynd från garderoben kjol och ballerinaskor




Idag fortsätter operation rensning, tvättning och strykning.....

Ha en strålande dag vänner!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Woooo vilka ljuvligt somriga Foton ❤️ ...
    Pst...Här rensas det ofta & har bara 2 par Jeans hihi Går ju mest i klänning,jkol & tights hihi

    /Kraaaaam finaste & mina tankar finns hos dig!

    SvaraRadera
  2. Inget ont som inte har något gott med sej, heter det ju ;)...och att rensa i garderoben
    skulle jag verkligen behöva göra också !!....men det får nog bli till hösten för nu är det mycket med flytten ut till torpet över sommaren...allt som ska packas ner och mat som skall tas med osv. Vi har varit på landet över midsommar, men har inte flyttat ut ännu, men till helgen kanske ;)
    Önskar dej en fin vecka !
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Ibland blir man förvånad vad man kan hitta längst in i garderoben. Dina saker var jättefina. Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Ibland blir man förvånad vad man kan hitta längst in i garderoben. Dina saker var jättefina. Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Samma här. :) Det rensas, suckas och så spricker jag upp i ett leende när någon skatt dyker upp. Men mest är det bläää..
    Vi är mycket duktiga eller hur?
    kram!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar att rensa och och ganska ofta ångrar jag vissa saker som jag skänkt bort.

    SvaraRadera
  7. haha så kul att fynda lite i sin egna garderob,tyvärr rensar jag för ofta o slänger i väg för fort.kramar

    SvaraRadera
  8. Vad spännande att göra fynd hemma i källaren :) Här ges bort hela tiden, sparar inte mycket alls men tröttnar ju fort på kläder... Ha en fin dag, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Skönt att rensa ibland.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  10. Din garde

    Kram Jennyrob känns alldeles alldeles underbar kära du!

    SvaraRadera
  11. Oj då!
    Din garderob är det som känns underbar! Ibland går det fort!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Skönt att rensa lite i lbland!
    Hoppas du kör en Bloppis!
    Stort grattis på er bröllopsdag.
    Kram Stina

    SvaraRadera