söndag 26 juni 2016

Midsommar nere i Tylösand

Vår midsommarafton blev ju hur mysig som helst...
Istället för Berlin blev det Tylösand och jag kan nog inte klaga på att ha cykelavstånd hit.....eller kan jag det, hmmm....

Till Tylöhus blev vi körda av Felix (tack gode gud för det...) där vi intog en midsommarbuffé med allt möjligt smarrigt på bordet

Såklart innehöll dryckeslistan Gessles egna viner och champagne


Men vi, vi tog en iskall öl istället som jag absolut tycker det ska vara till sillen.
Ett stort plus och gilla på att de hade glutenfri öl.


Ja vad säger man, jag gick inte hungrig där i från om jag säger så....


Och utsikten, som en magisk tavla....... är jag verkligen i Sverige.....

Och där, på solgården, ska snart hela Tylösand gunga i takt med musiken, när after beachen drar igång.......
Ett måste om ni någon gång har vägarna förbi "bästkusten"...


Mr C gick ju loss på tårtan såklart....


Sen vaggade vi proppmätta ner till havet och stranden.
Doppade tårna i vattnet och njöt av solens strålar på nästippen.

Alltså när sist hade vi en sådan här varm och härlig midsommar????



När vi fått tillräckligt med strandhäng, knallade vi upp till "Bettans", beställde Gesslebubbel och satt där och smuttade till......


den här utsikten......
Jamen kan det bli vackrare??


Sen hängde vi på Leffes en stund..... eller inte, jag smet bara inom där för att byta om


till mer cykelvänliga kläder.

Och det är nu jag ställer frågan -Vems idé var det här med att cykla hem egentligen????
Tydligen min...
Låt mig säga såhär, där tänkte jag inte riktigt till...


Cykla är liksom inte min grej på något sätt och framför allt inte när man inte har rört på sig det senaste året och har noll i kondis....

Det blev mååååånga vattenstopp....

Och för känsliga läsare.... sluta läs nu....

Och stackars "Snuffsan" hon är helt traumatisk efter den här cykelfärden.....
Sitta på en cykelsadel ger sina spår om jag säger så.....

Om jag minns rätt så är känslan något i stil med hett marathonsex, jag kan knappt gå och att sitta på toa är som att få ur sig taggtråd..... eller är det en urinvägsinfektion jag tänker på nu, det var ju bra länge sen jag hade något av det........


I alla fall....... halvt döende och med ett löfte om att jag aldrig ska cykla igen så länge jag lever....

 kom vi hem till den här


en riktig midsommartårta med mycket jordgubbar, gudars så gott


Sen däckade jag fullständigt i solstolen och blev väckt någon timme senare med en iskall GT......
i plastglas...... är det midsommar så är det......


Och efter typ fem kallduschar och fjärde ombytet för dagen var det underbart att sätta sig i skuggan och mumsa jordgubbar och sippa bubbel tills solen gick ner.....


Ja vilken härlig midsommar det blev trots allt, Sverige, Halmstad, Tylösand, tror nog att det slår Berlin, i alla fall en midsommar.....

Ha en fantastisk dag vänner!

Kramisar
T

15 kommentarer :

  1. Wooooooooooo ljuvligt ♥ ...
    & visst var denna Midsommar magisk med tropisk värme otroligt fantastisk,men...
    Mina foton hamnar nog i album "live" iår hihi Får se ;)

    /Kram finaste & ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar midsommar ni haft förutom cyklingen då din stackare :(
    En annan är ju van vid cykling, eftersom den sitter jag på året om. Så jag har läderhud :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Heeeej fining!
    Å vilka magiska bilder! Ser verkligen så härligt ut :))
    Men aj... Lilla snuffsan då... Alltså förlåt, men när kom du på det namnet, kan inte låta bli att skratta lite...;)
    Även om jag vet för föööööörbenat ont det gör...
    Här är jag nu solokvist. Maken o dottern har åkt till Götelaborg för att gå på Liseberg... Å jag är hemma själv... för första gången på när vet jag... Så huuu så synd det är om mig;-)))
    Ha en skön söndag och pyssla om dig själv o snuffsis ;-)
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder på er midsommar :)
    God mat och dryck i en vacker miljö med fantastiskt väder :)
    Kan ju inte bli bättre.
    Ha en underbar söndag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Hahahaaaa...va rolig du är!!
    Har inte alla marathonsex varje dag typ?? Hahahaaaaa.........

    Vilka underbara bilder du bjuder på och åååååå vad gärna jag också skulle vilja ha sådär nära till ett hav.
    Jag skulle kunna sitta o dumstirra hur länge som helst.

    Å du är ju som vanligt helt outstanding i alla dina outfits.
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  6. Åh du är så vacker Tina! Härliga bilder. Tylösand slår Berlin med hästlängder.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Aaahhhhhh vilken klänning! Så underbar så jag beställde en svart och en vit...ha ha...där fick du mig!! Men herregud 149:- st?! TACK för tips!:)
    Underbar midsommar ni hade! Kan inte klaga på min heller, förutom att jag har jobbat med...;/
    Som en vän jag känner som cyklade till öland förra veckan...vilken bedrift! 20 mil härifrån drygt. Hon kallade den bl a Södra Thailand...ha ha;))

    Många kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  8. Aaahhhhhh vilken klänning! Så underbar så jag beställde en svart och en vit...ha ha...där fick du mig!! Men herregud 149:- st?! TACK för tips!:)
    Underbar midsommar ni hade! Kan inte klaga på min heller, förutom att jag har jobbat med...;/
    Som en vän jag känner som cyklade till öland förra veckan...vilken bedrift! 20 mil härifrån drygt. Hon kallade den bl a Södra Thailand...ha ha;))

    Många kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  9. Det verkar så himla fint där nere i Tylösand. Vi har lite funderingar på en roadtrip på Västkusten i sommar, men har inte bestämt oss ännu. Det blir definitivt ett stopp i Tylösand i så fall.

    Och det där med cyklandet. Min kropp är inte heller byggd för den aktiviteten. Jag får liksom sitta som en banan för att inte få ont, haha. Kanske inte riktigt så illa som du verkar drabbas, men ändå.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Eller så får du börja cykla lite oftare så "snuffsan" vänjer sig.... :)
    Mysig midsommar som bjöd på fint väder.
    Vi hade hyfsat väder också men midsommardagen bjöd på super sommar.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Wow, vilket Place, Tylösand! De lockar verkligen...!!! Så härligt att bara sätta sig vid dukat bord!! Klänningen var verkligen bedårande, men tur du hade ombyte för cykelturen...
    Ja, jag cyklade Tjejvättern på 10 mil för ett par helger sen, så jag förstår precis vad du menar... Min lilla "Signe" hade till och med skavsår när vi kom i mål....
    Önskar Dig en skön ny vecka, vännen!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig dag! Och jag förstår dig precis ang den där cykelrumpan.... Kram J

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar dag du beskriver. Haha förstår precis vad du menar med att vissa delar är traumatiserade efter den färden. Cykla är inte min grej, heller. Typ lite snabbt till affären eller iväg ett kvarter till ett party, but no more, oh no.
    Tack för trevlig läsning.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  14. Haha jag döör, du är ju bara för rolig... men jag måste säga att jag känner igen mig... det där med att cykla är inte riiiktigt min grej heller... =) Stor kram Mia

    SvaraRadera
  15. Haha jag döör, du är ju bara för rolig... men jag måste säga att jag känner igen mig... det där med att cykla är inte riiiktigt min grej heller... =) Stor kram Mia

    SvaraRadera