söndag 12 juni 2016

Lakan som dansar i takt med sommarvindarna

Ja lite såhär har vi det just nu
Vill man ha nytt och fräscht i sängarna och är utan tvättmaskin, får man helt enkelt tvätta för hand och när man upptäcker att tvättvindan håller på att rasa samman, (vilket inte gjorde så mycket eftersom jag tycker den är skitful...) får man helt enkelt lösa det på annat sätt.

Så här hängde påslakan och dansade i takt med sommarvindarna i går.
Och det kändes riktigt mysigt att sitta där under björken och mumsa på jordgubbar och grädde och känna doften av rentvättat svepa förbi från och till, sommarfeeling de luxe på något sätt.

Och bästa, bästa var ändå i går kväll att få krypa ner under nytvättade lakan.
Jisses kände mig som en prinsessa och jag som knappt sovit en blund på de senaste veckorna har sovit näst intill som ett barn, gud sååå skönt....


Bäddset i satin hittar du HÄR
 

Vet inte hur många liter jordgubbar jag redan satt i mig och mer lär det blir.....

Bubbelkanna till pangpris hittar du HÄR
Muggar från ÖoB
 



Idag är det inte lika fint väder så jag funderar på om vi ska åka på äventyr eller bara ta det lugnt hemma.

Vill också passa på att säga att jag ber om ursäkt för att jag inte svarat på alla kommentarer jag fått under de senaste veckorna. Här är som sagt en aningens kaos fortfarande efter branden och det tar liksom musten ur mig. Jag hoppas att jag snart är på banan igen och allt blir något mer som vanligt igen......

Tack för att ni kikar in här och ger så mycket pepp det betyder mycket ska ni veta.

Kramisar




8 kommentarer :

  1. Men så underbart härligt det ser ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Wooooooo ljuvligt vännen...
    Tror jag kommer & sitter lite hos dig hihi

    /Sommarkram finaste!

    SvaraRadera
  3. Härligt med tvätt som torkat utomhus. Men inte lika kul att tvätta för hand. Jordgubbar har det blivit ett antal lite här med. Ha en fin söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. WOW, vilka sommarbilder!!
    Strunta i det dåliga samvetet, sån energi ska du inte ödsla.
    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Finns inget bättre än lakan som doftar sommarvind! Då sover man gott!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Å så trevligt det både såg ut och lät. Så oerhört mycket sommarkänsla. Kan man hänga lakan på en balkong också? Fast de skulle bara bli fulla med avgaser bara när jag tänker efter, jag får tokäta jordgubbar istället.

    SvaraRadera
  7. Oh ser så somrigt och mysigt ut att hänga tvätt ute

    SvaraRadera