fredag 13 maj 2016

Ny tavla på väggen

Tadaa och kors i taket, en tavla har kommit upp på väggen
Men jag faller in i schlageryran som råder just nu och säger som Lena Ph "Det gör ont, det gör ont".
Nu kanske någon av er skakar på huvudet och tänker, vad fasiken, ett spikhål.... kom igen liksom, men alla har vi våra issues och det här ett av mina, jag fullkomligt avskyr spikhål i väggarna.

Ja kanske inte när tavlan är väl på plats och det blev rätt...... men innan jag har kommit dit, då ger sig både svettmustaschen och cd-skivorna under armhålorna sig till känna.
Tänk om jag mätt galet..... det har ju hänt förr om jag säger så och en vägg som ser ut som om någon har övat med luftgevär på, är inget jag strävar efter på något sätt.

Så det tar tid och jag grunnar länge och väl innan en tavla kommer på plats, men nu så....
och jag kan väl säga att jag är "crazy in love" japp sådär lite "upp över mina öron" förälskad i tavlan, så vad gör väl då ett spikhål jag menar "i morgon är en annan dag"...... men "just nu" känns det som om "kärleken är evig" till tavlan och nu när jag varit "den vilda" får jag väl klappa mig på axeln och känna mig som en "hero" som övervann min spiknoja.......

("okey, okey" jag kunde bara inte låta bli... är det schlageryra så är det....) 


Ja just det, i bara farten fick två print till följa med i paketet, men de har varken blivit inramade eller fått någon plats än, herre jisses jag tar en en spikångestattack i taget, så låt mig se....... kanske om ett halvår eller så har jag nog återhämtat mig......


Printen hittade jag HÄR



Nu hoppa ur pyjamasen och åka till Varberg!

Ha en mysig dag vänner!

Kramisar
T

9 kommentarer :

  1. Fin tavla! Ja, du är en HERO, som kom över din spikhålsfobi och satte upp en tavla. Jag kan också klappa dig på axeln för det, jag har ingen spikhålsfobi men fobi för massa annat och nu pratar vi massa! That´s Life!
    Trevlig helg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Fiiiin ny tavla vännen ♥ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint. Håller precis med, spikhål är inte så skoj, men jag försöker överkomma ängslan över att det inte blir precis på pricken som jag tänkt. I annat fall blir det ingenting alls på väggen och det är nästan värre. Snyggt skåp också, varifrån kommer det? trevlig helg, Katja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Katja och vad skönt att läsa att jag inte är ensam om min "spikångest".... Skåpet hittade jag på Blocket för något år sen och det såg inte ut alls så då, vi har gett det en hel del omvårdnad och kärlek för att få det så här, men det har varit så kul att renovera ett skåp att jag skulle kunna göra det igen. Ha en fin fredag. Kram Tina

      Radera
  4. Haahahaaa...jadu Tina alla är vi olika....å du är ju för söt..;)
    Jag är tvärt emot dig inte alls rädd för att spika o banka...
    Jag tänker att om det blir fel...ja då får jag spika ett nytt hål och hänga en tavla så att den döljer det feliga hålet...;)
    Vilen underbar klänning du hade på dig å jag kan se dig framför mig när du likt en papparazzi smyger runt där....å jag tror nog att du kan sälja en å annan av dina bilder också...;)
    Nu måste vi allt ta tag i vårt lilla möte och boka nåt!
    Kraaaaam o kör försiktigt!

    SvaraRadera
  5. Å just ja....tavlan är ju superfin! ;o)

    SvaraRadera
  6. Tavlan passar perfekt hos er ;))...nä spikhål i väggen gillas inte av mej heller !
    Hoppas din helg blir bra, här blir det både let´s dance och mello i helgen ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  7. Här är det tvärtom, här spikas det både nu och då i väggarna. Tavlan var läcker.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Superfint! Du får testa sådana där kardborre-upphängningar man kan köpa på Clas Ohlson. Vi har haft tavlor uppe med hjälp av sådana och det blev inte ett märke i väggen. Dagens tips!

    SvaraRadera