tisdag 31 maj 2016

Saker jag tänker på just nu


Tidiga sommarmornar när bara jag är vaken i huset.
Tassa ut i trädgården och krypa upp i fåtöljen under björken och njuta av en mjuk morgon med en lång frukost.
Känna varma solstrålar på nästippen, dra in doften av nyklippt gräs och lyssna på konserten av fågelkvitter.
Veta att vi är lediga och bara kan ta dagen som den kommer.


Plocka lavendeln när den blommar, jisses denna ljuvliga blomma som har en doft som skjutsar mig tillbaka till barndomens sommarlov hemma hos mormor och morfar.

Även i år ska jag göra små doftpåsar som jag sen lägger i garderober och byrålådor i svarta huset. På så sätt sparar jag sommaren hela året.....


Att ge oss ut på äventyr, hitta mysiga små smultronställen i vårt avlånga land och fika såklart.
Blir alltid lika lycklig när vi ramlar över ett ställe som bjuder på läcker inredning, hembakade kakor och gott kaffe.....


Att jag om några dagar äntligen ska träffa de här sköna bönorna, Katarina och Helena som jag har längtat.
Mina vapendragare som jag ska få ett helt dygn med, få skratta, babbla och bubbla, ja herre gud vad jag behöver det just nu......


Glada och roliga tankar som jag försöker fokusera på, de andra försöker jag blåsa bort, de får inte stanna och gro utan ska som maskrosfrön följa med i vinden, singla bort och aldrig mer komma tillbaka....

Nu till sjukhuset!

Ha en magnifik dag vänner!

Kramisar
T

7 kommentarer :

  1. Vackert skrivet och vackra foton.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Åååå snuttan...blev alldeles ståpälsig på armarna och tårarna hotar att dra med sig mascaran ner på kinderna.... Snaaaart kommer vi...snaaaaart....
    Å vad vi ska babbla, skratta, gråta och tjoa o tjimma...
    Det blir en energiboost det!
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Härliga saker du tänker på just nu. Jag hoppas ni får det mysigt, du Katarina och Helena.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Massor av sköna tankar som du har. Ha en fin dag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Massor av sköna tankar som du har. Ha en fin dag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. Den första bilden på dig är underbar, där ser du så lugn och harmonisk ut och är strålande vacker (som alltid). Så önskar jag att du alltid skulle få ha det min fina fina svägerska!!

    SvaraRadera