onsdag 4 maj 2016

Dagens tips, snygga ugnsformar till ett väldans bra pris

I svarta huset lagas det ofta och gärna mycket mat......
..........det vet ni ju såklart vid det här laget.

Både jag och Mr C är rejält matintresserade och det händer allt som oftast att vi tillsammans jonglerar runt bland kastruller och vispar.
Nu tycker vi det är roligt att laga mat, men vi tar också vara på den där tiden, där mellan grönsakshack och såstillredning att prata om vad som hänt under dagen och vad vi har för planer framöver.
Sen är det också kul att experimentera fram nya recept och nya rätter tillsammans, Mr C är stek och grillexperten och jag försöka snitsa fram de där magiska smakerna... tror att vi är ett rätt så bra team där i köket...



I alla fall så har på några månader tre stycken ugnsformar gjort sitt, vet egentligen inte vad jag hittat på med dem, för med tanke på att det varit märken som Le Creuset och Rice så trodde jag i min lilla köksvärld att de skulle hålla typ en livstid, men icke....

Men ugnsformar är ett måste i vårt kök, så jag behövde några snabbt och lätt och som dessutom inte kostade skjortan.

Därför blev jag glad när jag hittade två formar på ÖoB i bra storlekar och som dessutom är snygga att servera ur.
Jag har haft dem ett tag och kört dem i ugnen några gånger, allt för att testa dem ordentligt innan jag tipsar er.
Men de känns ok och för de priset finns det inte så mycket att klaga på.
Jag har dock inte kört dem i diskmaskinen, även om det står att det ska gå.

Så det får bli dagens tips, snygga ugnsformar till ett väldans bra pris.

Du hittar dem HÄR och HÄR



Nu ska jag leta inspiration både till ovanvåningen, balkongen och någon smarrig efterrätt.

Ha en fantastisk dag vänner!

Kramisar
T

5 kommentarer :

  1. Tack för tipset:))
    Verkligen A o O i köket liksom snygga uppläggningsfat och bra redskap :))
    Å igen frestade du mig med goa goa bakverk... Vaniljbullar... Ligger verkligen i topp på fikalistan;-)
    Ha en fin fin dag vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Snygga formar. Härligt när det är till ett bra pris. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. 1000-Tack för tipset!! Kanonfina till ett så billigt pris. Hoppas de finns kvar när vi kommer hem.

    Trevlig helg och Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina ugnsformar. Får nog svänga inom ÖB snart. Ha en riktigt fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Jag gillar den grå färgen, super snygga bakformar de skulle passa till vårt nya kök. Vitt och smutsgrå är typ allt:)
    Tack för tipset!
    kram Carola

    SvaraRadera