torsdag 5 maj 2016

Att inte vara helt överens om renoveringen

Här tillbringade vi kvällen igår
På ovanvåningen i ett fantastiskt mjuk ljus som letade sig fram genom persiennspringorna.
Vi satt och spånande och diskuterade vad vi ska lägga för golv, måla för färg på väggarna, få till balkongen och möblera, kan ju säga att vi inte är helt överens i alla frågor......

Inte helt överraskande vill jag ha vita trägolv, medan Mr C är mer inne på att försöka att återvinna parkettgolvet som redan ligger här, hm.....
Jag jobbar på den frågan och jag tror att jag kanske, men bara kanske..... har fått honom att tänka i andra (läs mina) banor.....vi får väl se...


Annars är vi hyfsat ense om hur vi ska möblera här uppe och jag håller på att fixa med en moodboard, tror nog att några av er kommer att höja en smula på ögonbrynen när jag kommer att visa den, för stilen pekar inte helt och hållet mot det svartvita, kors i taket på den.........

Balkongen ska också fräschas upp betydligt och där letar vi inspiration för fullt, det är ingen stor historia så det krävs att vara lite klurig för att få till det på bästa sätt.

(Bubblet i glaset är verkligen en favorit, du hittar det HÄR)


Men först måste vi gaska upp oss, Mr C har varit krasslig hela veckan, men med några kortinsoninjektioner i kroppen så hoppas jag att det snart rättar till sig, det där fönsterpartiet står liksom redo för att bli uppsatt.
Och ja vi är en ganska sjuk familj.....på alla sätt, he, he, men som oftast skrattar vi åt eländet, jisses det är vår, sol och en hel sommar ligger framför oss så sämre kan man absolut ha det.

Ha nu en härlig dag vänner och glöm för guds skull inte att fika i vårsolen!

Kramisar
T

5 kommentarer :

  1. Att vara ense i projekten när man båda är intresserade är nog ovanligt. Jag skulle göra som MrC ta fram de gamla golven och kanske lasera dem i mjölkigt vitt. För jag säger bara det aldrig mer vita golv. Gud vilken skillnad det blev nu när det inte är helvitt utan lite mer melerat. Ge C en kryakram från mig
    Ha en bra dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Låter spännande. Via trägolv är fint. Hoppas ni får en fin dag med mycket sol. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara blommor! Vi är nästan alltid oense jag och mannen, det ihop med bådas ointresse för inredning gör att det inte händer många knop här ;-)
    Ha en mysig fortsättning på (lång)helgen. Kram J

    SvaraRadera
  4. Hallå pinglan!
    Åååå vad det där ska bli spännande att få se!!
    Å jag skrattar lit et er...kan riktigt se hur ni sitter där med varsitt glas bubbla och kivas om golvet...
    Tur att M inte har så många åsikter om just sånna saker...;)
    Underbara blommor! Kan det vara så att det smyger sig in lite rosa på ditt moodboard??
    Kram du fina och ha en underbar helg.
    Hoppas Mr C kryar på sig.

    SvaraRadera
  5. Vi är inte heller alltid överens men det brukar bli jag som har det avgörande beslutet ;) Spännande att se hur er övervåning blir. Och vad det är för färg/färger som du ska ta in... Kram Suss

    SvaraRadera