fredag 22 april 2016

En extra guldkant på helgen

Ett hav av vitsippor i trädgården
Man kan ju inget annat än att bli lycklig av en sådan syn.
Först hade jag tänkt plocka in en hel famn av den vita skönheten, men så ångrade jag mig, de får stå kvar där ute och ge en härlig vårfeeling varje gång jag kikar ut genom fönstret.

Istället får ett fång ranunkler i en ljuvlig marshmallowrosa färg pryda matbordet det här veckoslutet och det är mer än ok, för jag bara älskar den här eleganta blomman och som alltid sätter den där fredagsbuketten en extra guldkant på helgen.


Och i bara farten fick två olivträd, ett helt gäng kryddor och några hyacinter följa med hem.
Nu vågar jag knappt andas något om trädgården för det verkar minsann som om jag aldrig får tummen ur för att vårstäda, därför viskar jag bara tyst......hoppas, hoppas på fint väder........så jag åtminstone får plantera det jag nu har köpt.


Att Blomsterlandet har olivträd för bara 99 kronor har väl knappast någon missat....
Undrar hur länge jag kan hålla de här vid liv

Och kryddor som jag bland annat ska plantera och ha utanför köket.
Vill ha dem nära så jag kan förgylla sommarmaten extra mycket med fräscha, smakrika örter. 


Tack för er omtanke och peppande ord i gårdagens inlägg, de går direkt in i hjärtat och bubblar av värme.
Ibland måste jag bara få skriva av mig och när jag väl gjort det så känns det betydligt bättre.

Och idag är det fredag, solen skiner, jag ska till Varberg och i morgon är det party.
Det blir bra det här.....

Ha en glittrande fredag vänner!

Kramisar
T

15 kommentarer :

  1. Oj, vad mycket vårfint! Hoppas också på en solig helg. Hos oss behöver det verkligen städas både inne och ute. Så eftersatt. Har satsat allt på att denna helg ska bli en helg med städ och sedan bara vara. Är faktiskt trött ännu efter min hektiska helg förra veckan. Är inte 25 längre, som man brukar säga.
    Kram till dig och en trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så himla mycket fint :) Jag skulle vilja ha ett olivträd, kanske får passa på att köpa ett. Hoppas på sol idag så jag kan vårstäda i trädgården. Vore härligt :) Hoppas du får en underbar fredag <3 Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, nu hoppas vi verkligen på fint väder i helgen! Jag har en herrans massa täckbark som ska strös ut över rabatter.

    Ha en fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också i massor. Önskar dig en fin fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det blir fint väder så du kan plantera det du shoppat. Jag vill också ha olivträd. Tycker det är så fint!

    SvaraRadera
  6. Good morning , I love anemones!
    your olive tree is beautiful,have a nice day,
    Patricia

    SvaraRadera
  7. Underbart 💕 ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder som alltid Tina!

    Jag vill med ha fint väder i helgen. Vi grejar ju visserligen inne men små stunder kan man ju smita ut i alla fall. Jag ska ta tag i trädgården när vi kommer hem från NY har jag tänkt..;)
    Låter härligt med party...♥
    Stor kram och ha en underbar hels så hörs vi på måndag! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  9. Härligt med blomster. Ha en fin helg.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  10. Härligt med blomster. Ha en fin helg.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  11. Grönt är skönt! Sen finns det väl inget vackrare än en vitsippsbacke. Det är vår på riktigt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  12. Nej inte har man missat erbjudandet på olivträd på Blomsterlandet ;))...köpte också ett i går...tänkte ha det ute i Växthuset som jag köpte i måndags, bara vi får upp det snart, hihi...och så måste det bli lite varmare ute. Växthuset är bara 4,5 m2 men tillräckligt stort för att ha bord och stolar och lite annat där...för jag köpte det mest för att mysa till i, hihi...det blir väl mest jag som sitter där och myser, läser och tar ett glas vin ;))...tomatplanta och ett litet citrusträd skall jag iaf skaffa dit sen...det kommer nog att förändras lite då och då om jag känner mej,haha...
    Ha en fin helg !
    Kram

    SvaraRadera
  13. Så mycket fint. Jag skulle kunna köpa hur mycket växter som helst. Tids nog kommer du ut i din trädgård. Här har det precis regnat. Så det blir att vara inne i stället. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Så mysigt med solvarma kryddor att plocka till maten framöver! Kram J

    SvaraRadera