tisdag 19 april 2016

De små detaljerna som ger strandkänsla

Det här vänner längtar jag efter
Att få hoppa i mina flip flop, sätta sunisarna på näsan, vira några snäckhalsband runt halsen och få hatten på huvudet innan jag drar till beachen.
Ja såklart lite mer kläder än så ska jag ha på mig, men det är ju ändå de där små detaljerna som ger strandkänsla och verkligen skriker S.O.M.M.A.R

Därför känns det nästan som ett hån när jag tittar ut genom fönsterna idag.
Vädergudarna har minsann bestämt sig för de värsta höstvindarna ska svepa runt husknuten och regnet ska piska argsint mot rutorna, så sommar och sol känns väldigt avlägset just nu.

Men jag kan ju längta och kika suktande på de där rasslet

Jag kanske till och med skulle brassa på något så ända in i hoppsan i kaminerna så jag kan låtsas att det är sommarvärme och dansa runt i mina strandattiraljer

Nääää fullt så tokig har jag inte blivit ........än, men visst hade det varit roligt att se Mr C min när han öppnar dörren till svarta huset i eftermiddag och får se mig balanserar runt med en paraplydrink i handen, endast i bikini, hatten på sne och flippisar på fossingarna,
-Sommarlängtan, honey, sommarlängtan....

Ska nog bespara Mr C den synen, vill ju inte att han ska tro att hans fru helt har flippat ur.....

Men den där sommarlängtan alltså........ skulle nästan kunna göra vad som helst för att lindra den...


Flip-flop Michael Kors köpta HÄR
Solglasögon hittar du HÄR 
Snäckhalsband hittar du HÄR och HÄR 
Stråhatt gammal, liknande hittar du HÄR 



Ja inte kommer jag att sticka näsan utanför dörren idag, utan här ska både bakas och lagas mat.

Ha en bra dag vänner!

Kramisar
T

13 kommentarer :

  1. Självklart så ska du välkomna mannen hem i bikini och paraplydrink i handen. Det är helt galet vad man längtar efter solen och värmen just nu och extra mycket de dagarna då det regnar. hos mig är vädret riktigt knasigt ösregn ena stunden följt av strålande solsken den andra.

    Imorgon måste solen skina för då tänker jag äta glass bland alla körsbärsträden i Kungsan efter lunchen. Gissa om jag blir besviken om det regnar då.

    Nu får vi nog dansa regndansen så kanske regnet och det trista vädret ger med mig.

    Ha en fin dag i stråhatten.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Ungefär så är vädret hos oss också. Tänker inte bege mig ut mer än det jag absolut måste. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Hahahaaa....jamen fast jag tror Mr C skulle kasta kläderna han också... å dansa samba med dig där framför brasan.... kanske skulle han rentav hämta en hink sand och hälla ut på golvet också...
    för att få den där riktigt rätta känslan.....hahaaa...
    Ja nu längtar man allt så in i hoppsan...;)

    Saknar dig vännen jag hoppas verkligen vi får till en date här fram i vår.
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Jaaaaaaaaaaag meeeeed!!!
    Idag blåser det så det viner i fönstrena här på kontoret... Brrrr.
    Ha en fin dag!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  5. Som man vill ha värme. Men jag önskar lite mer VÅR innan sommaren kommer. Ska göra iordning mina uteplatser i helgen. Ska bli kul om nu vädret tillåter.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  6. Haha, roliga du! Fast jag tror nog han skulle uppskatta att möta dig så lättklädd och sprittande glad... ;-) :-)
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  7. Det känns som strandlivet ligger långt bort för tillfället...blåst och kyla här hos oss.
    Men den tiden kommer väl snart får vi hoppas ;)...igår köpte jag ett litet växthus på bara 4.5 m2, tänk att man kan bli så glad för ett så litet växthus, hihi...men såå jag har önskat mej ett...man kan iaf ha ett litet bord med korgstol och lite mer möbler, för jag ska ha det som ett mysigt kryp in ;))...men ett litet citrusträd får kanske också plats där, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Here in Belgium it is still very cold, but I also dream of the beach.
    Beautiful photos , have a lovely day,Patricia

    SvaraRadera
  9. Vad härligt det låter med strandliv :) Här regnar, blåser och strålar det om vartannat :) Underbara bilder, kram och ha det fint <3

    SvaraRadera
  10. Ja, sommarlängtan.....jisses! Den blev ju inet bättre av dina sköna bilder precis. Här har vi haft ömsom sol coh fågelkvitter och ömsom värsta novemberstormen idag - med ombyte sådär var 15 minut. Kul att jobba i skolans värld då......
    Kram Mia
    http://happyvardag.se/2016/04/19/berattande-leverne/

    SvaraRadera
  11. Det har varit samma väder här idag. Nog längtar man allt att solen och värmen ska infinna sig snart.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. På Kristihimmelsfärd ska jag få sommar. Då åker vi ner till franska rivieran. Din outfit skulle passa perfekt där. Snyggt!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  13. Sitter och småler åt din längtan till sommaren. Jag önskar också lite värme nu. Igår fick jag ha tjocka vinterjackan på jobb när vi var ute, Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera