fredag 29 april 2016

Att ha ett "rent" och sommarluftigt rum

Jaha vad händer här da?
Letade inte jag efter en ny matta att ha där under soffbordet och soffan???
Jo då, det gjorde jag faktiskt och svårt som tusan var det att ta beslut om vilken storlek, färg osv.....och....sen....bara....

.......blir det ingen matta alls.
När jag tog bort den vi redan hade kändes rummet så "rent" och sommarluftigt, precis så som jag vill ha det under den här årstiden
 Så med andra ord blir det ingen ny matta, inte just nu i alla fall, kanske någon gång framåt hösten, då när jag med all säkerhet vill boa till det igen.

Ett extra plus är såklart att vi slipper att släpa ut en matta för att piska och rista, eller rättare sagt mamsen gjorde någon form av vågen när hon insåg att mattan är puts väck.
Det är nämligen hon som brukar stå för den insatsen och nu är den ryggknäckaraktiviteten för tillfället ett minne blott....

Annars så har jag upptäckt att pink is the new black in the house.....
Överallt smyger den där färgen sig in och jag gillar´t, både fräscht och vårmjukt, vilket såklart känns helt rätt just nu.

Men hörrni fredag vilket är helt jädrans underbart, huset är nystädat (tack mamsen), bubblet ligger på kylning och bara en liten detalj återstår....att fylla kylskåpet med godsaker, sen så........







Ha en strålande dag vänner!

Kramisar
T

8 kommentarer :

  1. Blev jättefint utan matta. Visst är det så att rosa smyger sig in mer och mer. Jag har bytt ut kuddar och plädar i mitt vardagsrum. Så nu är det rosa och fluffigt i den gråsvarta soffan.
    Trevlig helg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så himla himla fint. Fräsch och stilrent, men ändå ombonat!

    Ha en fin fredag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Älskar rosa, så himla snyggt. Ha en bra dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Snyggt utan matta ju :)
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Snyggt, det kändes verkligen luftigt som du skriver! Kanske ryker mattan vid soffan här hemma också, den är petrolblå och känns inte alls vårig. Har letat precis som du, men inte hittat rätt. Och till hösten kommer färgen kännas rätt igen. Kan nog bli så!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder Tina! Jättefint! Jag brukar också ta bort mattan under soffbordet på sommaren.

    Önskar dig en härlig valborgshelg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Så vårfint det blev. Gillar det rosa. När vi skaffade hund tog vi bort mattorna för att hon inte skulle gnaga sönder dem. Minns den känslan att det blev fräscht. Men nu har vi matta under bordet igen. Ha en fin Valborg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Åh så fint ni har det där hemma!:)
    Kram

    SvaraRadera