torsdag 3 mars 2016

Tycker-lite-synd-om-mig-själv-syndromet

Jag har ju världens bästa vänner
Nu skämde de bort mig alldeles kolossalt i lördags med alla möjliga presenter, trodde nästan att jag fyllde år....
Det var allt från sköna hudvårdsprodukter, växtglädje, pärlande bubbel och mustigt vin till lyxigt doftljus och gudagoda praliner

Och igår när jag fick en släng av jag-tycker-lite-synd-om-mig-själv-syndromet (ja efter fyra dar i sängen så är man en aningens kinkig....) tänkte jag, nej nu jädrans får jag rycka upp mig och lyxa till det minsann.

Så jag laddade kaffepannan med smaksatt kaffe, tände doftljus, satte på skön musik och lät mina smaklökar gå på en kulinarisk smakexpedition i en chokladask, japp jag njöt i fulla drag och den där bittra smaken av självömkan rann sakta men säkert av mig.....

Jamen lite så hade jag det igår och vet ni vad, där är några praliner kvar så jadå det blir ett chokladnirvana idag också....


Det är ju min finaste vän G som med sin man och en familj till till driver Ölandschoklad.
Vill du läsa om när vi en sommar hälsade på dem på Öland och deras mysiga café i Färjestaden hittar du det HÄR

Och HÄR hittar du deras webbutik om du också blir sugen på deras makalöst goda praliner



En sanslöst god doft som spred sig i hela huset.


Nu till sjukhuset!

Ha en förtjusande dag vänner!

Kramisar
T

7 kommentarer :

  1. Det gjorde du rätt i. Att du åt och drack det som är gott.
    Hoppas du mår lite bättre snart.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Klart man ska unna sig lite gott och framför allt när man är lite down. Ha en bra torsdag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Fina vänner du har och tack för tipset med pralinerna. Hoppas att det går bra på sjukhuset.

    SvaraRadera
  4. Men det finns väl inget bättre än kaffe och god choklad! Bästa som finns. Njut!

    SB

    SvaraRadera
  5. Verkar som du hade det rätt bra där i ditt tycka synd om stund. : )
    Tjejmiddagen verka också varit härlig. Det är så det ska vara. Mycket skratt.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Ibland behövs det lite extra gott! Hoppas du mår bättre idag. Ha en fin fredag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vad passar väl bättre än choklad en sådan dag. Hoppas att du nu mår bättre så du kan njuta av helgen. Kram Camilla

    SvaraRadera