söndag 6 mars 2016

Min lördag

Såg ni mellon igår?
Visst vad det bra ös?
Men jag måste ändå säga att se det på tv går inte att jämföra med att se hela "cirkusen" live.
Det där trycket, pulsen och draget som det blir på plats är ju väldans svårt att förmedla genom rutan, så lyllos er som ska se finalen på plats.

I alla fall gick en av mina favoriter vidare, Boris René med "Put Your Love on Me" så jag är helt klart nöjd, ska bli spännande att se finalen...på lördag..... är den va?

Annars hände det inte mycket igår, man kan säga att det var en sådan där dag när allt gick i Skalmanstempo.
Ni vet när man inte gör ett jota men ändå försvinner dagen lika fort som en avlöning....

Under förmiddagen slappade vi mest framför brasan med kaffe, planerade, skissade på en hemsida, kikade i böcker och tog det bara allmänt lugnt


Jag tog ett varv i huset och plockade bort vissna blommor och pysslade runt lite


Sen blev det fikatime, Mr C skyfflade in croissanter och jag mumsade på mina favoriter, jordnötskakor (du hittar receptet HÄR) japp jag är smått beroende av dem, kan inte hjälpa det för de är bara såååå goda.


Sen smög jag omkring de här Magnoliagrenarna, hummade och funderade.
De flyttade in för nästan en och en halv vecka sedan och än lyser blommorna med sin frånvaro, ni som kan och vet, ska det verkligen ta en sådan lång tid innan det händer något, eller har jag nu tagit död på de stackars knopparna??

Ska jag göra något? Är det bara att vänta? Eller är det kanske redan försent?

Hade ju en vision om att få fota ett hav av ljuvliga Magnoliablommor, men det ser rätt hopplöst ut
Eller kanske är det bara så att jag ska ha tålamod....


Så var min lördag och jag tror minsann vi kör en repris på den idag också, rätt så skönt att låta sov och matklockan styra och vara en riktig Skalman....

Ha en mysig dag vänner!

Kramisar
T

16 kommentarer :

  1. Låter som ett klokt beslut att köra repris idag på din lördag. Jag hade också en bra lördag. Men ingen repris, idag blir det Vasaloppet, dumplins och en liten promenad.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig lördag. Här är det ungefär likadant, en lat dag och en promenad med maken kanske. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag mellon i tvsoffan igår, förstår att det var ett häftigt drag på genrepet.
    Skön lördag du hade, härligt att bara vara. Vi tog en sväng till havet, inte mycket mer för D är riktigt krasslig.
    Jag är inte så bra på det där med att driva kvistar inne, men de får inte torka ut, alltså själva 'knoppen'. Helst inte stå i ett varmt söderfönster. Tror man kan spruta med vattenspruta lite försiktigt och även byta vatten och ge dem ny snittyta. Hoppas du får en ljuvlig blomning.
    Ha en skön söndag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Å va kul att gå o se genrepet!
    Sa att det bara måste vi göra! Men det går inte att trycka in det i år... Känner av stressen igen :(
    Kroppen sa bara stopp o jag låg kvar i sängen till klockan tio...
    Nu ser huset ut som kriget och jag måste ta ett tag. Maken slipar och spacklar så du kan tänka dig.
    MEN det blir ju så skönt att få en helhet i hallen sen.
    Men sista tiden har varit galen med mycket olika saker. Å denna veckan ska vi iväg med jobbet igen to-fr.
    Ska till min hematolog imorgon så jag ska prata med henne..
    Ta hand om dig o ha en skön söndag vännen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Såg mello på Tv igår, och de bästa var ju Jöback och Ola...jag bara älskar Ola, vet inte varför han har gjort så stort intryck på mej...kanske för att han var med på Så mycket bättre ? och man fick se den lite "vardaglige" Ola...who knows ?...en slappardag blir det här...mulet och trist ute, så varför ska man gå ut, hihi...det blir en promenad på löparbandet tror jag...är så glad att värken i höft/ben har släppt och man kan röra på sej igen !!!
    Må så gott !!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag hade mellon på och tittade emellanåt men jag ser fram emot själva finalen. Njut av dagen. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Men SNYGGING!!!! ♥

    KRAM
    Adela

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att det var coolt att se showen live. Helt klart var det så att mellanakten var den bästa! De är så duktiga.

    Här har allt gått i slow motion idag. Verkligen välbehövligt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej snyggaste vännen!
    Vilken grej!! Nu är jag allt bra avis...;) Mello har jag aldrig varit på och jag kan bara tänka mig att det var galet roligt!
    Å vilken tjejfest du ställde till med...allt från dukning till outfit...å galet roliga bilder....man ser hur härligt det var!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Hej på dig ...oj va det händer saker här inne :) vackra bilder som alltid och visst är dina jordnötskakor super goda, har gjort jornötskulor med chokladhatt oxå underbart goda :) önskar dig en skön söndag kväll kramen

    SvaraRadera
  11. Så mysig dag. Knopparna ser ut att ha rätt långt kvar till blomning. Så du får nog ha lite tålamod innan de slår ut. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Fint med magnoliakvistar, hoppas det blir blommor snart! Och så vacker du är i din Mellostass där nedan!:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. De ska duschas. Helst från början innan de torkar ut men prova nu. Jag tar in mina och spolar lite under duschen med lagom svalt vatten.
    Massa kramar och hälsningar L

    SvaraRadera
  14. Det är så söndagar ska vara. Härligt.

    SvaraRadera
  15. Det låter som en toppendag. Älskar "skrotaruntdagar". Även jag gillar Boris. Superbra låt.
    Ha det gott.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  16. Jag tog in magnolia, kan det ha tagit 1-2 veckor innan de blommade. Men när de väl blommade så vissnade/dog blomman direkt...jag fattar ingenting. Får ta in nya kvistar och se. Kram J

    SvaraRadera