lördag 12 mars 2016

Fredagens fynd och en förfärlig mardröm

Det har varit en slow morgon
Jag har gjort mitt bästa för att skaka av mig en fruktansvärd mardröm som fick mig att sätta mig käpprakt upp i morse med ett bultande hjärta.
Jag kommer fortfarande ihåg vartendaste detalj och den där känslan av total sorg som sliter och drar i en när det värsta händer sitter alltjämt kvar som en klump i magen.

Hua för sådana drömmar och ni kan tro när jag i mitt töcken av förtvivlan vaknar och inser att det bara har varit en ovanligt otäck dröm och Mr C ligger där och snusar jämte mig, blir så jädrans glad att jag i princip slänger mig på honom och överöser honom med pussar och kramar, vilket kanske inte är det smartaste när någon ligger och sover djupt.

Så morgonen startar något förvirrande för oss båda två, jag av lättnad och tacksamhet över att det värsta bara var en mardröm och Mr C djupt traumatiserad över att vakna i tron att han blir överfallen av ovanligt kärlekskrank fru med blöta pussar och hårda kramar...... 


I alla fall hade vi en mysig kväll igår, vi åt ost och annat gott till det i princip sprutade ur öronen på oss, herre jisses så smarrigt det var.

För jodå jag kom iväg igår och köpte ost, massor av ost men saken är den att jag kom hem med lite mer än så, hrmmmmm
Vägen liksom fortsatte till en butik som jag svänger inom då och då och har jag tur kan jag faktiskt hitta små fynd.
Dessutom ligger det en väldans bra butik jämte som har ett enormt utbud av alla dess märken inom husgeråd, porslin och glas, till riktigt bra priser om du är på jakt efter något sådant.

HÄR hittar du butiken
 

Så hem kom jag med en toksöt ringhållare, ytterligare ett exemplar till min handsamling.
Lite påskpynt som jag har konstaterat behöver fyllas på här i svarta huset, så en tupp och två hönor som sällskap fick följa med hem och så en härlig pläd och det var ett fynd mina vänner, endast 149 riksdaler, som hittat.

Den fanns dessutom i många färger så bor du i närheten av Falkenberg och Fynda löp och köp säger jag bara, ångrar mig själv att jag inte köpte fler.



Jamen lite så kan det gå när man bara ska åka iväg och köpa ost........
man vet aldrig vart vägen bär och vad man får med sig i påsarna hem, he, he....


Nu krama Mr C, lägga schlagerbubblet på kylning och ta en second breakfast!

Ha en strålande dag vänner!

Kramisar
T

9 kommentarer :

  1. Vilken fin tupp med hönor.
    Trevlig helg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Det är läskigt med hemska drömmar !!!....har haft några jag med....fina köp !
    Nu ska vi dra iväg till torpet i det fina väder som vi har...tänkte nästan sitta ute på bron och äta kyckling i tortilla bröd ;))....om man sitter i lä går det nog bra ;))...sen blir det en promenad där också och lite fika, så ser vår dag ut...och så blir det naturligtvis MELLO FINALEN ikväll !!!
    Ha en toppendag nu !!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Hua för dessa drömmar... Men desto skönare när man inser att det "bara" var en hemsk mardröm! Inget mello här, men en desto roligare Tjejkväll :)
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Usch för dessa mardrömmar som får en att vakna helt skakig. Fint påskpynt :-)!!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Ååå hua, jag vet precis vad du pratat om... men blir ju helt överlycklig när man inser att det bara var en dröm. Hoppas ni får en ljuvlig kväll med en massa mys... och mello =) Kram kram Mia

    SvaraRadera
  6. Låter som mig, vaknar ibland skräckslagen av drömmar. Tur att det otäcka var en dröm. Fina fynd och fint hos dig. Hoppas att du har mellomys med mannen din. Kram

    SvaraRadera
  7. Så otäckt med en mardröm. Visst är det obehagligt när man drömmer så verkligt. Så söta hönor och tuppar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Gulliga små påskprydnader. jag har inte ens tänkt påskpynt ännu. Härlig färg på pläden.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Det känns ju som att man precis gjorde sig av med julpyntet, så påskpynt har jag inte hunnit börja tänka på än... Men det är ju bara två veckor kvar till påsk.
    Kram J

    SvaraRadera