måndag 28 mars 2016

Att ha fått mitt hår tillbaka

Kommer ni ihåg det här?
Jag vet det är en sorglig historia på alla sätt, men det var faktiskt så mitt hår såg ut för nästan två år sedan.
Jag var fullständigt förtvivlad över att mitt hår fullkomligt ramlade av mig och jag var helt övertygad om att jag snart skulle vara helt kal där uppe på hjässan.

Det är en förfärlig känsla att se sitt hår ligga i högar på golvet överallt i huset och så fort jag borstade det följde en hel "tuss" med, det var många tårar som fälldes då.......


Förmodligen berodde mitt håravfall mycket på att min kropp är i ständig smärtstress, alla mediciner jag då åt men också att jag blev psykiskt stressad av att se mitt hår bli allt tunnare och slitnare, en ond cirkel som var svår att påverka.

Vad gjorde jag då?

Jo min räddning blev min frisör Karin, som föreslog att jag skulle prova Hairtalks
Världens mest skonsammaste extentionssystem på marknaden.
Håret är 100 %  indiskt Remy hår, och är Fairtrade märkt, håret är monterat på ultratunna färdigtejpade remsor, som fästs direkt på mitt egna hår.
Ingen värme eller klibbiga fästen som skadar håret eller skapar onödig slitage.
Håret återanvänds med ny tejp och flyttas upp närmare hårbotten cirka 2-3 gånger med 6-8 veckors mellanrum.
De är otroligt lätta och inte alls tunga som andra extentions har varit, jag tänker inte ens på att de är där utan de känns helt och hållet som mig egna hår. 

Nu har mitt egna hår fått "vila" i snart två år och titta hur det ser ut idag (bild nedan)
Det är mitt egna hår.......

Får nästan tårar i ögonen av glädje, jag som nästan hade gett upp hoppet....


Än är inte mitt hår riktigt så tjock som det en gång var, men det är på gång och fram tills dess fyller jag på med Hairtalks för att få det fylligare (se nedan).

Jag ska erkänna att det inte är en billig historia, men för mig har det varit en investering i mitt välmående och värt varenda krona, håret har alltid varit viktigt för mig, en del av min identitet och när jag började att tappa det var det som jag tappade en stor del av mig själv.

Men tack vare hairtalks, mindre blandning med mediciner och en bruten cirkel av hårstress så är mitt hår på utväxt och behöver jag säga att jag är sååååå lycklig....

Är du intresserad av Hairtalks och vill ha mer info ta kontakt med Karin HÄR
(ej sponsrat inlägg)


Idag kikar minsann solen fram här så ett litet varv i trädgården får det nog allt bli.

Ha en bra dag vänner!

Kramisar
T

21 kommentarer :

  1. Vilken tur att det finns räddning. Håret är så otroligt viktigt tycker jag med. Så det var ju verkligen bra att du har en frisör som tipsade dig om det. Och vilken skillnad på ditt egna hår motför för två år sedan. Njut av annadag påsk nu vackra människa. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka det måste vara, att få sitt hår tillbaka.
    Får nästan tårar i ögonen av det du skriver.
    Hoppas din annandagpåsk blir fin.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt att ditt hår blivit bättre! Jag kan nog tänka mig hur hemskt det måste varit... Mitt hår är också en väldigt stor del av mig/min identitet, så jag är glad så länge det håller som det gör. Både utan grått och att kvalitén består.
    DU om någon är värd den finfina påskpresenten du fått! Vad omtänksam han är din Mr C. Så snyggt du hade dukat under påsk och som vanligt har du bakat massor av fina godsaker! Har kikat ikapp lite här nu.
    Många kramar!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Å så härligt Tina! Vad glad jag blir för din skull, måste vara en underbar känsla.
    Vilken tur att det finns "fusk" att ta till också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det har vänt och det måste varit jättehemskt att tappa så mycket hår. Mitt har blivit väldigt tunt och livlöst på sista tiden fast det kanske hör åldern till. Fint det blev med hairtalks. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Jo jag minns absolut ditt inlägg med bilden ovan... så mycket sitter i håret, även om det inte är allt men en stor del av ens personlighet! Så himla skönt att det går åt rätt håll och dina extensions ser fantastiska ut!!

    Kram P

    SvaraRadera
  7. Men vilken skillnad. Vad roligt med ett sådant resultat. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Du är jättefin.....Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Å vad härligt. Vilken succé! Jag förstår att du är överlycklig. Jag hade ett år, lite drygt, där jag tappade mängder av hår. Stress och sorg tror jag det var. Och för långt hår visade det sig när jag klippte mig för då mådde håret så mycket bättre. Nu har det börjat återhämta sig, men det finns en rejäl tuss bäbishår i tinningarna kvar, som nu håller på att återhämta sig.

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att du fått ditt hår tillbaka men ändå bra med dessa extension. Jag har mycket tunnare hår än vad jag hade för ett tiotal år sedan och jag tycker det är jättejobbigt, kanske ska kolla på såna Hairtalks. Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Åh så härligt att ditt egna hår hämtat sig! Jag tror alla i perioder drabbas av håravfall, av sjukdom, graviditet, stress mm. Jag har tappat massor av hår efter ha fött barn, dessutom vid sjukdom - senast för ett år sedan då jag fick influensa, det bara rasade hår. Jag började äta "Hårkontroll" som hjälpte himla bra. kram!

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att ditt hår är jättesnyggt! Sen att allt inte är äkta...vem bryr sig? Finns det hjälp att få med fejk så är det fantastiskt! Det viktigaste är att man vågar göra det och sen att man kanske mår bättre när man ser sig själv i spegeln, det gör så mycket. Vi använder ju smink, nagellack, hårfärgning, brun utan sol produkter, fejknaglar osv. Helt ok tycker jag. Bra att du delar med dig.

    Susanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Susanna, ja utan mitt "fejkhår" hade jag varit helt förtvivlad och tack vare det har mitt egna hår fått "vila" och är på utväxt, en stor lycka för mig. Fin vecka till dig. Kram Tina

      Radera
  13. O vilken lycka. Härligt när det går åt det braiga hållet.

    SvaraRadera
  14. Så fint ditt hår har blivit. Skönt att få hjälp med håret. Hairtalks är ju super. Ser verkligen ut som ditt eget hår. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Åhhh, jag blir verkligen jätteglad för Din skull ! Har också tappat håret i omgångar, förmodligen av stress. Men sen upptäcktes det också av en slump att jag har liten, liten brist på B12, och efter att jag börjat äta det så har det i princip upphört. Nu köper jag B12 receptfritt på apoteket och håret håller ihop! Som ett plus i kanten så har migränen nästan upphört och jag har fått ordning på min krångliga mage!!!
    Men ett stort GRATTIS till Dig, förstår din lycka!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  16. Jag minns när du visade ditt hår då, men vilken skillnad nu!! Jag blir imponerad hur bra det har blivit. Visst är det så att håret verkligen påverkas av hur kroppen mår av stress och annat. Jag har också förlorat mycket hårkvalité under hösten och vintern antagligen pga att jag har mått skit. Men förhoppningsvis vänder det nu.
    Kram J

    SvaraRadera
  17. Å vad härligt att det har gått åt rätt håll. Ditt hår ser fantastiskt ut nu. Även om det kostar en del så förstår jag att det helt klart är värt det.
    Du är vacker <3
    Kram Helén

    SvaraRadera
  18. Grymt, det ser kanoners ut nu =) Jag tappar dessvärre fortfarande mitt... stressen sätter dina spår =/ Men det här med hairtalks kanske kan vara något... Men jag är lite nyfiken på att höra hur du upplever det, är det svårt att sköta? Vad får man göra och inte göra med det? Hur tar du hand om det och hur ofta behöver man gå till frisören och få det "fixat"? Många frågor, kanske ett eget inlägg =) Kram kram Mia

    SvaraRadera
  19. Såå fint ditt hår har blivit, härligt.
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera