fredag 25 mars 2016

Att fixa en servetthare till påskdukningen

Ja såhär blev kvällens dukning
Vitt (nämen.....) ägg i alla färger, formar, ätbara och mindre ätbara, fjädrar och så de helt otroligt söta servetthararna.

Jamen jag kunde bara inte låta bli....att sätta Mr C i arbete, han kan ju det där med servettvikning sen sin servitörtid för många herrans år sen och det sa bara svisch, sen så hade han fixat nio små påskharar.

Och Mr C intygar att de inte var särskilt svåra att göra och speciellt inte när man har en liten film att fuskkika på så vill du testa så hittar du filmen HÄR

Nu måste jag sätta fart, maten den fixar sig inte själv och jag har några saker kvar på to-do-listan så dags att lyfta från stolen och ta tag i dagen






Ha en äggstra härlig dag vänner!

Kramisar

13 kommentarer :

  1. Så fin dukning. Fick ett sådant fint liggande silverägg i present häromdagen. Så fina de är. Ha en fin påsk Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. SÅÅ VACKERT :) ÖNSKAR DIG O DE DINA EN GLAD PÅSK KRAM FINA DU

    SvaraRadera
  3. Heeeeej vännen!
    Nu har Rutan checkat ut här och jag kan återgå till verkligheten igen ;-)
    Såååå vacker dukning!!
    Har med precis börjat duka, men saknar blommor så det ska vi åka o köpa snart :)
    Våra gäster kommer imorgon så jag hinner ju ;-)
    Ha nu en riiiiktigt fin påsk så ska jag fixa till mig:)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Så fint du har dukat ;)...jag skall också duka för morgondagen, så har man det gjort, för det är mycket annat i morgon då vi får gäster...då är det maten som gäller !!
    Glad påsk !

    SvaraRadera
  5. Vilken fin påskdukning.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Hej min fina vän..
    Så fint du har dukat... som alltid så är det det där lilla extra hos dig... du har känslan som man önskar att man hade :)
    Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg
    Varm Kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Lite imponerad av servetthararna faktiskt ;) Fina! För oss blev det familjelunch på lokal istället, så det blev inget dukande alls... Önskar fortsatt fin påskhelg!

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker dukning! Servettharar… ja helt underbara!
    Önskar dig och de dina en riktigt Glad Påsk!
    Kram och nospussar från oss!

    SvaraRadera
  9. Superfina! Önskar dig en underbar påsk Tina!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Men åhhh, så gulliga servettharar, så fiffigt till dukningen! Och vinkaraffen var supersnygg, och min kanna har precis gått sönder.... ;)
    Den semifreddon verkar inte vara helt fel... kanske till måndagens middagsgäster!
    Önskar Dig en härlig påskafton, kram från Kate

    SvaraRadera