tisdag 23 februari 2016

Vassa människor i sin omgivning

Igår utökade jag min samling av kaktusar
En större, högre sak har länge stått på önskelistan och när jag svängde förbi blomsterbutiken (Fritz blommor) igår så hade jag turen att de precis hade fått in en sådan, i precis rätt storlek som jag har letat efter, lycka.

Lika glad blev jag inte när jag kom hem och insåg att den urnan som kaktusen skulle stå i var såklart för liten.

Varför är det alltid så?
Till 99% är alltid mina krukor för stora eller små, fel färg eller form till de växter jag kommer hem med, inte konstigt att källaren svämmar över av diverse krukor när jag i stort sett alltid får köpa nytt.

Ja inte mig emot, däremot har jag en muttrande man som då och då påminner mig om att ett av rummen i källaren alltmer börjar likna ett krukmakeri.....


I alla fall hittade jag det här gamla Höganäskärlet som jag tror stod hemma hos mormor en gång i tiden, nu får den agera kruka tills jag hittar något bättre....eller så får den rent av stanna kvar, där i fönstret.


Sen är det där med teorin att kaktusar skapar vassa människor i sin omgivning.
Ja men jisses så bra säger jag....

Kan jag bli vassare på att blogga, fotografera, redigera, baka med mera så blir ju ingen gladare än jag...
Inte klokt vad en växt kan påverka en, inte konstigt att jag har en i nästan varje rum

Eller kanske det inte riktigt var så teorin gick ut på........he, he...



Vass eller inte, så tycker jag kaktusen är en läcker inredningsdetalj och dessutom passar den mig väldans bra som är helt befriad från gröna fingrar.

Jag slipper fundera på det där med vattning, näring och om den ska stå i sol eller skugga, den sköter sig mer eller mindre själv och det är jag otroligt tacksam över.

Så japp kaktusen är här för att stanna och jag tror minsann jag ska köpa en till sovrummet också.....



Ha den bästa dagen vänner!

Kramisar
T

12 kommentarer :

  1. Hej fina Tina!
    Nä inte är du vass på något otrevligt vis inte <3 Du är ju genomvarm och hjärtlig <3
    Jag tror på att man ska ha det man gillar, och du gillar ju kaktusar så då ska du ha det :)
    Själv gillar jag andra sorters växter och då har jag det:)
    Men vass är du på att fota, redigera och skapa proffsiga inlägg, så det så! =)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Älskar kaktusar !!...så fina du fått tag på...jag ska nog ta mej en sväng till helgen och se om jag hittar någon till också...men de är dyra , hihi...
    Nu snart till sjukgymnasten för min onda höft...
    Ha en fin dag !!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. underbart med kaktusar... och så snyggt i det där höganäskruset!
    Enda problemet är väl just att de är så taggiga, brukar bli grythandskar på om man väl ska byta kruka eller så, så man slipper bli så vass :-)

    SvaraRadera
  4. Så snyggt och coolt med de där taggiga. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hahaha...måste nog skaffa mig några kaktusar då, så jag blir lite vassare på allt. Och du behöver då verkligen inte bli vassare varken på bloggande eller fotograferande. Hur blir det då när du redan är så himla vass på det?! Det skulle ju nästan bli olidligt för oss andra. :) Ha en fin kväll vackra kvinna!! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar kaktusar jag med hur gärna jag än vill ha gröna fingrar så passar dom mig
    Blev snyggt i krukan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Åh nostalgi, min mamma hade kaktur i höganäskrus
    kram J

    SvaraRadera
  8. Kaktusar är helt i min smak. Så fint det blev med dem tillsammans. Det är bara skrick att man blir taggig. Ha en fin kväll fina du. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Haha ååå du är ju bara så underbar =) Jag älskar också kaktusar... de är fascinerande på något vis... och du... krukor i alla dess former kan man aldrig få för mycket av =) Stor kram Mia

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig samling av kaktusar du har! Jag är allt bra sugen på att köpa en riktigt stor kaktus, den trenden hakar jag gärna på:)
    Haha bra där, vass på att göra saker, den tar jag med mig;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fina kaktusar. Att läsa alla fantastiska bloggar som finns har fått mig att bli mer förtjust i denna växt. Ska nog försöka inreda med någon sådan hemma. Fortsättning följer där.
    Allt gott till dig.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  12. Älskar kaktusar. De är ju verkligen som egna personligheter på nåt sätt!

    Kram Lena

    SvaraRadera