måndag 8 februari 2016

Med ett ostädat hus, ett övertrasserat fikakonto och en resa på g

En lat och soft söndag
Det blev minsann inte många knop gjorda här i svarta huset igår, vi hade planer på att städa men vi kom liksom aldrig igång utan vi såsade mest omkring, fikade och tog det allmänt lugnt.

Och när jag tänker efter gjorde vi faktiskt inte ett smack, fast det är klart räknas det att moffa i sig en oansenligt mängd godsaker och hinka en förfärligt massa kaffe allt medans vi planerade, surfade och letade hotell till en resa framåt försommaren, ja då gjorde vi faktiskt en hel del.....

Med andra ord kickar jag igång den här veckan med ett övertrasserat fikakonto, en efterlängtad resa på g och med ett ostädat hus, jamen hej måndag!





Ha en skön start på veckan vänner!

Kramisar
T

13 kommentarer :

  1. Heeeeej Tina!
    Låter som må-bra-kontot är påfyllt då iaf:))
    Vart ska ni åka?? blir ju jättenyfiken! =)
    Ja, här blev städningen mer mitt fall i lördags kan man säga... då jag fick erkänna mig besegrad, ställa in middagen och bädda ner mig i soffan...
    Idag var inte lillefian heller pigg... Märkligt, men vi blir oftast sjuka samtidigt..
    Så hon blev min räddning och vi stannade hemma.
    Så nu ligger hon i sängen, kollar på väldens djur (för ja hon har TV på rummet;)) äter fruktsallad o mammas fröknäcke:)
    Jag rensar lite i min skrivbordslåda.. Där allt liksom tenderar att bara sopas ner..;)
    Hoppas du får en fin måndag Tina!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. jamen, just sådana där dagar är ju bra för själen... viktigt att tänka på den med!
    Ha en härlig måndag!

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar söndag. Fika och leta resor, låter som en dag helt i min smak.
    Önskar dig en bra vecka!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Låter som en helt okej söndag :) Hoppas du får en bra start på veckan. Kramiz

    SvaraRadera
  5. Ååå hallå vännen!
    Vilka underbara bilder på ert otroligt vackra hem!
    Å va härligt med en liten resa på G... det är du mer än väl värd.
    Saknar dig och hade behövt dig ikväll..<3
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  6. Så fint som alltid. Bästa kontot var det i alla fall som dragit iväg. Fika kan man inte göra för ofta.
    Spännande med resa.

    Ha en fin måndag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  7. Du har det så jättefint hemma. Låter bra med övertrasserat fikakonto:)
    Så roligt med en resa på gång, blir allt lite nyfiken på vart ni ska. Vi bokade första hotellnatten på bilresan mot Marina i helgen. Men det känns långt att vänta enda till sommaren.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Ibland är det rätt skönt att bara låta allt med städning vara och göra precis som man vill istället
    Så kul att ha en resa att se fram emot
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  9. Låter som en jätteskön söndag! =)
    Vi tittar/bokar också hotellnätter till en resa i slutet av maj ;) :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Mys på hög nivå alltså ;)
    Ha en bra vecka du med, kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Låter som en söndag som man behöver ibland. Så kul att planerat in en resa.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  12. Men det låter hur mysigt som helst. Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Låter som en supermysig söndag. Jag överraskades av mannen min i fredags att han hade dammsugit hela huset. Så glad jag blev. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera