lördag 27 februari 2016

Förberedelser inför kvällen

Full rulle i köket var det igår minsann
Och jag kan lova att jag hade grädde upp till armbågarna, choklad runt hela munnen (måste ju provsmaka hela tiden såklart) och marängsmet i håret typ, men ååå vad jag älskar att få jonglera runt bland byttor och kastruller, har lovat mig själv att börja baka mer....

Och idag fortsätter aktiviteterna i köket, men det blir mer att förbereda maten till i kväll och det är ju nästan lika roligt som att baka.....men bara nästan....för baka är ändå det bästa...


Dukningen är i stort sett klar och det blev mycket linne som jag är helt kär i....och det gamla matsilvret åkte fram minsann, men det kommer också att finnas en annan liten detalj på faten som man kan använda istället om man nu föredrar att äta med sådana.......jag kan det inte kan jag upplysa er om.....



Mycket godsaker ska det bli ikväll....


Oj nu piper det från köket, dags att plocka ut ytterligare en sak ur ugnen.....

Ha en toppendag vänner!

Kramisar
T

13 kommentarer :

  1. Halloj!! Glöm inte vad du lovade för några veckor sedan!! Take care.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert trevligt ikväll ))........vi var en sväng på krogen och åt gott i går med några vänner ;)....skulle vara roligt med en tjej kväll framöver också...
    Ha det bra !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hallå vännen!
    Ååå det låter underbart... å jag vet att det kommer bli supersmarrigt och super trevligt...
    Med dig som värdinna blir allt perfekt..;)
    Hoppas du tar dig tid att vila lite innan bara...
    Ha det nu så himla underbart raring!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Det låter så underbart. Jag önskar att jag tyckte att det var mer roligt att hålla på i köket, men tyvärr ... Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag är säker på att det blir en helt fantastisk middag du bjuder på, både när det gäller det ätbara, drickbara och det visuella!

    Ha en trevlig kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Alltid massa godsaker härinne ;) hoppas du får en fin lördag Tina kram på dig :)

    SvaraRadera
  7. Men åhhh så mycket gott ;) Och helt underbara bilder. Jag har ny blogg vännen och jag är så glad att jag äntligen hittat en sida som jag verkligen gillar. Hoppas du följer med <3 Stor kram och njut av lördag

    SvaraRadera
  8. Ha et supertrevlig lördag nu. Och jag är så nyfiken på allt gott du tänker att bjuda på.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Så mumsigt det ser ut. Hoppas ni får en trevlig kväll. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Det ser så gott ut och eftersom jag vet hur dina bakverk brukar se ut så....
    Det kommer bli en fantastisk smakupplevelse, det vet jag bara :)
    Hoppas du/ni har en mysig kväll.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Spännande. Hoppas det gått bra med alla godsaker och att ni haft en härlig kväll. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Här blir det inte mycket till bakning alls... ingen om är så mycket för sötsaker. Jo, det ska vara yngsta då...
    Hoppas Ni fick en härlig Lady night, och visst lääääängtar vi efter sol & värme nu! Men så länge får vi vänta på det återvändande ljuset!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera