tisdag 9 februari 2016

Fina inredningsprylar, snygga kläder och fräscha blommor

Ett litet tips såhär en tisdag
och bilder som jag nästan glömt av att visa.

Jag och mamsen var ju på utflykt för några veckor sedan, efter ett tips om att det öppnats en ny inredningsbutik i Laholm, Conellii, japp för dig som känner till Halmstad så finns butiken också i lokalerna där Rosencranz hade sitt tidigare.  

I alla fall styrde vi " gamla Bettan" ner till Laholm och ja men visst är det i helt makalöst läckra lokaler den här butiken finns i, bara älskar de råa betongväggarna, bjälkarna i taket och de maffiga fönsterna som ger ett skönt ljusinsläpp.

Här gick vi länge, klämde och kände på hur många fina inredningsprylar som helst, provade snygga kläder och doftade på de fräscha blommorna som finns i det "gröna rummet"

Ett smultronställe du absolut måste svänga inom om du har vägarna förbi Laholm eller varför inte ta en liten utflykt dit till helgen.

Mer info om öppettider osv hittar du HÄR
 


Ångrar mig nu en smula att jag inte lät ett sådant där ansikte fick följa med hem...


I "gröna rummet" hittar du färska blommor och växter


Helt magiskt vackra gamla fönster


Nu måste jag hoppa ur pyjamasen och fixa till mig. Först ska jag iväg och bli lite ompysslad sen ska jag luncha med en fin bloggvän.

Ha en härlig dag vänner!

Kramisar
T

13 kommentarer :

  1. Oj så mycket fint och läckert! Den där skalbaggetavlan gillade jag! Och den fina miljön och dina superfina bilder (som alltid) Hoppas du får en toppentisdag! Kram/ Ninni

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert ställe. Dit skulle jag gärna bege mig. Dock är Laholm lite långt bort men kanske blir det en tur till sommaren.
    Ha en bra dag.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Älskar sådana butiker. Där man kan strosa omkring hur länge som helst och bara insupa atmosfären. Ha en fin dag. kram Annika

    SvaraRadera
  4. Mmmm härliga kontraster med det råa, och prylar och saker som lockar fram beslutsångesten! Önskar Er en härlig lunch, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Så mycket snygga saker där. Det blir västkusten i påsk så då får det kanske bli en tur dit. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint det fanns där...måste säga att affären påminner lite om Herbanist här i stan (svågerns dotter har en blomsteraffär med blommor och en massa prylar i rå stil)...nu blev jag inspirerad...kanske tar jag en sväng till henne senare i veckan....hoppas du och bloggarvännen får en härlig dag ;))
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vilken ljuvlig butikslokal! Ser ut som ett ställe i min smak men jag har ju liiiite långt till Laholm!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker butik!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint, tänka om man kunde trolla sig dit på sekunden =)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Så mycket fin inspo du visar. Blir riktigt shoppingsugen. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2016/02/09/mindfulness/

    SvaraRadera
  11. Det där ser verkligen ut som ett guldkorn!

    SvaraRadera
  12. Ser väldigt inbjudande ut. Dit hade jag också velat åka. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Åh vilken butik...
    Så synd att jag inte bor närmare!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera