söndag 14 februari 2016

En gårdagens i skåneland

En gårdagens, innan det bar iväg på äventyr
Till och med solisarna fick åka på och det kändes faktiskt som vår i luften.
Vi styrde kosan mot vårt älskade skåneland och första stoppet blev hos Enkla ting mitt ute på fälten i Vallåkra.

Vi har varit här innan, men hit kan man åka igen, igen och igen.
Så mysigt och så mycket fint.
Blir man fikasugen finns här också ett café som erbjuder bland annat sallader, smörgåsar och en kakbuffé.

HÄR hittar du mer info om Enkla ting

Brasan var tänd och får en att känna sig så välkommen


Blev förälskad i den här ringen, som fick följa med hem som en alla hjärtanspresent från Mr C



Så effektfullt och snyggt med en spegelvägg, love it.


Tanken var att vi skulle åka vidare till Landskrona, eftersom det är en stad vi aldrig varit i, men vädret var inte lika vårlikt som det vi hade hemma så istället för att promenera runt på Landskronas gator bestämde vi oss för att ta en tripp till Helsingborg.


Och hit till Linneaträdgården, en idyllisk oas med både butik och café


Så vacker i all sin enkelhet


Linne och keramik en stor kärlek hos mig för tillfället


Ljuset är magiskt här inne och hade det inte varit så mycket folk hade vi mer än gärna stannat och tagit en fika, men vi tog oss vidare till Ikea.
Vilket inte var den bästa idén för där var det ännu mer folk.......
Så fort har jag nog aldrig gjort det stora varuhuset, det gick på två röda att plocka med sig det vi skulle ha sen vände vi kosan hemåt igen och tog fikan där istället....

En supermysig dag och har ni vägarna förbi måste ni kika in på de här smultronställena.

HÄR hittar du mer info om Linneaträdgården

Nu ska jag fixa lite i köket och sen överraska mina killar med en brunch.

Ha en kärleksfull dag vänner!

Kramisar
T

10 kommentarer :

  1. Alltså alla butiker nere i Halland och Skåneland verkar och är så fantastiskt mysiga, tror bestämt att vi måste flytta neråt. En stor alla hjärtans kram till er alla.
    Helena

    SvaraRadera
  2. Min fina stad. Några tips är Laxen dom servera på Linneaträdgården. Besöker ni Landskrona lite närmre sommaren ska ni absolut gå en runda bland kolonierna vid Citadellet. Ska vara Sveriges äldsta koloniområde. Tror det blir en sväng till Kajsa på Enkla Ting idag. Kramar och en lite ; )) avundsjuk min till dina fina bilder. /Anita

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag ni hade! Här var det mest grått och trist ugår, men idag kikar solen fram emellanåt. Ha en fin Alla hjärtans dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag med en massa stop på mysiga ställen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig tripp. Så mycket snyggt du visar, vill ha mycket av den inredningen... Kramis

    SvaraRadera
  6. Ni är så duktiga på att hitta mysiga ställen. Bra att du tipsar, det gillar jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Enkla Ting är ett favoritställe för mig också, nu blir jag sugen på ett nytt besök dit. Ha en fin alla hjärtans dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Såå härligt och fin dagens !!!
    Ha en bra start på nya veckan !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder på dagens.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  10. God morgon ...den borde jag kolla upp bor ju i Malmö :) vackra bilder hoppas din måndag blir lika fin kramen

    SvaraRadera