torsdag 18 februari 2016

Den ultimata kombon

Alltså vad hände.....
Igår strålande sol från en molnfri himmel, fågelkvitter och vår i luften....
Idag vintervitt, iskallt och snö som singlar ner från en gråtjock himmel, visserligen bedårande vackert med den knastrande snön, men nej tack, jag har liksom fått nog av vintern nu.

Sen toppar vi tråkväder med sjukstuga (igen) här hemma.
Alla är hängiga, så dubbelsuck på den, den där basillusken vi har fått verkar inte riktigt vilja släppa taget om oss.

Själv tröstar jag mig med att gå loss på några av de godsakerna vi fick med oss hem när vi var hos Lakritsfabriken förra helgen.
Jag ääälskar ju lakrits, men det ska vara salt lakrits, inte söt och eftersom jag också är en kaffekärring så kan ni förstå den totala lyckan när jag lyckades nosa upp den ultimata kombon av detta, lakritskaffe.

Så det är väl det jag kommer göra idag, brassa på i kaminerna, hinka lakritskaffe, moffa i mig lakritstryfflar och serva killarna med febernedsättande, jamen hej torsdag.....

HÄR hittar du mer info om Lakritsfabriken




Ha en fin dag vänner!

Kramisar
T

10 kommentarer :

  1. Ja, vi är sjuka hela tiden hemma hos oss också, usch vad tråkigt det är :( Mycket glass och chokladsås går det åt!
    Hoppas ni kryar på er snart!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Här blev det också vinter, men jag hoppas att det töar bort snabbt. Jag är precis som du färdig med vintern.

    SvaraRadera
  3. Fy vad tråkigt att ni blivit sjuka igen. Perfekt att trösta sig med lite godsaker. Kram

    SvaraRadera
  4. Usch inget vidare.. krya på er
    Här i Göteborg dalar snöflingorna just nu

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Älskar på kaffe och lakrits, men jag har svårt att tänka mig det som kombo..
    Inget vidare med alla virus som åker runt nu, jag var sjuk både förra veckan och nu igen. Jag hann jobba i fredags och i måndags. Är trött på det nu, och friskare så det blir nog jobb i morgon, Jippie på den!
    Krya. Kram J

    SvaraRadera
  6. Kaffe och lakrits Mums så gott den kombon låter. Krya på er, det verkar vara envisa baciller som härjar runt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Åh trist, krya på er. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2016/02/18/som-om-min-sjal-har-gatt-ifran-mig-for-att-vara-hos-dig-sa-saknar-jag-dig-2/

    SvaraRadera
  8. Fy då krya på er och njut av ditt lakritskaffe :-)!! Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Älskar lakrits! Sen kaffe till det, gott!

    Kryapådigkram!! Anna

    SvaraRadera