fredag 15 januari 2016

Världens snällaste mamma

Har ni någon snö kvar?
Här är tyvärr i princip allt väck, små högar ligger det kvar här och där, men annars borta.
Synd för det blir både ljusare och mysigare med den där gnistrande snön och så är det så vansinnigt vackert, allt blir som ett magiskt sagolandskap.
Nu är det bara kallt, isande kallt vilket innebär att jag håller mig inne, nära brasan och gärna med en het kopp kaffe som sällskap.

Sällskap hade jag igår också, en energisk mamsen var här och hjälpte mig att städa, hon for fram med både fru Dammvippa och herr Snabeldrake som den värsta tornadon, hon är verkligen ett proffs på det där, så idag hade jag lyxen att vakna upp till ett skinande rent hus.
Bästa fredagsfeelingen om du fråga mig, doften av nystädat och jag vet, jag har världens snällaste mamma.

Så idag blir det lugnt, jag kommer mest att ladda batterierna inför imorgon när goda vänner kommer hit på middag, men lite fredagsmys med god mat och dryck är ett måste såklart så vilken tur att kylskåpet är fullproppat....


Ha den bästa fredagen vänner!

Kramisar
T

6 kommentarer :

  1. En fin fredag till dig också! Här ligger snön kvar, fick ännu mer igår, och jag är så tacksam att jag slipper färdas på vägarna. Idag blir det städning och brödbak här, men jag startade lugnt med svtplay och Skumtimmen med Lena Endre i huvudrollen. Nu får det dock bli lite action;)

    Ha en fin helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt vinerfoto ♥ ...
    /Kram finaste som hastigast!

    SvaraRadera
  3. Jo, gott om snö har vi som inte lär försvinna i första taget. Och det ska visst komma mer har jag hört... Jag är ju ingen vintermänniska, men nu ska jag inte klaga på snön, det blir ju faktiskt väldigt vackert. Och ljust! Men de där 20 minusgraderna, de hade jag gärna klarat mig utan. Alldeles för kallt för min del. När jag kommer hem idag planerar jag att göra samma som du, hålla mig nära brasan med något varmt och dricka och inte gå ut på hela helgen!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Tänk om din mamma ändå vill ta vägarna förbi här... mitt hus, som jag snart måste ta tag i, är galet smutsigt. Och när den där solen envisas med att skina (så typiskt liksom) så ser det ju inte precis bättre ut. Så den där dammvippan och snabeldraken är väl dags att plocka fram nu, tillsammans med fröken mopp också.
    Fin fredag till dej!

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite hjälp att städa...inte direkt världens roligaste att göra =)
    Vilka härliga bilder...här är både kallt och snön ligger kvar, och braskaminen jobbar.
    Te med honung och lite blädder i nåt magasin står på agendan just nu!
    kram!/tina

    SvaraRadera
  6. Du har en snäll mamma !!
    Önskar dej en fin helg !!....hoppas det inte blir för kallt så man inte kan gå ut !!
    Kram bia

    SvaraRadera