tisdag 19 januari 2016

Med hälsningar från Frankrike

Äntligen kom det
Det där paketet med hälsningar från Frankrike som både jag och Mr C längtat efter.
Är man lite smått mattokiga och tillbringar en hel del tid i köket, som jag och Mr C gör, då är det viktigt att man ha bra redskap att jobba med.

För ett år sen slängde vi ut allt vad teflonpannor heter (du kan läsa om det HÄR) och köpte oss en de Buyer stekpanna.

En stekpanna i kolstål och ska jag vara ärlig så var jag något skeptisk i början.
Den är något mer krävande än en vanlig teflonpanna, men när man väl lärt känna den så är den överlägsen alla andra stekpannor jag haft i mitt kök.
Så mitt tvivlande gick snabbt över och oj, oj vad den där stekpannan har fått jobba hårt.

Och nu har vi blivit med två till och du store min tid vad här ska brassas på med mat, jag menar så är det faktiskt med det mesta, har man de bästa verktygen blir det så mycket roligare att jobba.....

Är du intresserad av en de Buyer panna finns det mycket info i den HÄR filmen

HÄR köpte vi våra stekpannor



Och så här ser en välanvänd stekpanna ut


Oh my med snö vi har fått, det är så galet vackert ute.
 Nu håller jag bara tummen att snön får stanna en stund och vi slipper allt vad slaskväder heter.
Men tyvärr så är det förfärligt isiga vindar ute så jag får allt hålla mig inomhus och betrakta det vackra från andra sidan fönstret.

Ha en riktig mysdag vänner!

Kramisar
T

9 kommentarer :

  1. Spännande med lite nytt i köket :) Ser jättefint ut. Är ju så mycket roligare att laga mat med bra redskap. Hoppas du har en fin dag <3 Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan intyga att pannorna från de Buyer är suveräna! Vi köpte pannkakspannan när vi var i Skagen i somras och den är suverän. Längtar efter fler, men har så svårt att bestämma mig för storlek. Stekpannorna har så vida kanter, vilka storlekar har ni kört på?

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. De har jag tittat på många ggr och tänkt är de lika bra som det påstås. Kul att höra att de faktiskt är det. Får nog bli ett inköp här framöver. Må så gott

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att det är roligare att laga mat när man har bra redskap. Vi måste dessutom byta ut en del eftersom vi efter renoveringen har induktionshäll och en del gamla kastruller inte fungerar på den. Alltid kul med en anledning att köpa nytt! :)

    Ha en fin tisdag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Tack för bra tips! Kanske det blir en sådan framöver! Bättre att köpa lite dyrare som håller och att maten blir bra;) Har fått göra mig av med flera äldre grytor vid flytten här i o med den nya induktionshällen.

    Kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  6. En sån rantafaj skulle jag också vilja göra i köket....Tack för tips. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Stekpannor är ett ständigt gissel hos oss. har inte hört talas om den där du visar. kanske den kan rädda oss. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Två härliga saker... Bra besked och fräscha blommor😄
    Önskar dej en mysig kväll!

    SvaraRadera
  9. Eller, ja, nu blev det visst kommenterat på fel inlägga men du fattar grejen! 😁

    SvaraRadera