måndag 18 januari 2016

Karlar alltså........

Vi hade goda vänner på middag i lördags
Och kameran fick mestadels vila men några snabba bilder på maten blev det

Av någon anledning blir det alltid att vi ta fördrinken i köket.
Vi kommer aldrig liksom längre och det är ju jag glad för, eftersom då får jag alltid trevligt sällskap medans jag fixar med det som ska serveras på tallrikarna


I all enkelhet bjöd vi på bubbel, några goda ostar, hembakat mandelknäcke (du hittar recept HÄR), snacks och Mr C:s alltid lika uppskattade tortillias.
Sådant som är smarrigt att förlusta sig på i väntan på maten.



Vi bjöd på kycklingplanka (recept hittar du HÄR) och nej då vi håller inte på att sätta eld på hela huset.
Det är bara Mr C som nästan hoppar jämfota av glädje över att få leka
Ursäkta mig men vad är det med män och deras leksaker????

Nej minsann det räckte inte med att köra plankorna på grillen i ugnen.....
Nej då här tar vi till med det tunga artilleriet och låter nästan kocken i huset få hjärtsnörp
Jamen ni ser ju, det är inte den lilla gasbrännaren precis, utan här är det all in med de "riktiga" grejorna....
Och jo då han hade en hejarklack medans jag mest stod och funderade på om jag skulle hämta brandsläckaren eller inte....
Karlar alltså.....

Men det blev bra och så galet gott, men nästa gång lämnar vi leksakerna där de ska vara....i garaget...


Och det där är också lite märkligt, hur galet mätt man än är efter en middag, så finns det alltid liiiite utrymme för en god dessert.

I lördags bjöd jag på en variant av Marängswiss.

Jordgubbar och granatäpplekärnor marinerade i en skvätt Cointreau
Maränger
Vispgrädde
Vaniljglass
Hemmagjord chokladsås
Pistagenötter

Syndigt gott och japp jag gjorde även en lchf variant till mig.


Lite så hade vi det i lördags, eldshow, väldans god mat och en faslig massa skratt.

Ha en fin kväll vänner!

Kramisar
T

4 kommentarer :

  1. Låter som en fantastisk kväll... här drog mannen igång grillen ute på altanen, sen var han nöjd när han fick stå där och grilla!

    SvaraRadera
  2. Så festligt och gott! Men dina bilder alltså. De är så proffsiga och vackra. Känns alltid så underbart att komma hit.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ni haft en härlig kväll. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Så mycket gott du/ni bjöd på. Förstår att du blev lite nervös när stora gasbrännaren togs fram :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera