söndag 17 januari 2016

Att duka med linneservetter

Frasigt vitt både ute och inne
Ute är det strålande sol, vindstilla, bitande kallt och ett litet lager med snö, det är så vackert att man tappar andan en smula.

Inne står dukningen kvar från igår som gick helt i vitt.
Inget avancerat alls egentligen och väldans enkel, men kombon massor av vita ljus och vita tulpaner ger en mjuk och skön stämning, lite som vinter möter våren i en sober harmoni.

Och linneservetterna satte pricken över i:et, men de kan jag inte ta åt mig äran av, de har Mr C fixat,
förmodligen går de där ränderna aldrig ur efter ett antal år i restaurangbranschen för en herrans massa år sen.
Tjusigt blev det i alla fall och en supertrevlig kväll hade vi, timmar som gick allt för fort när man spenderar dem i goda vänners lag.

Idag vet vi inte riktigt vad vi ska hitta på, om vi ska bylta på oss ett antal lager av kläder och ge oss ut på en promenix eller kanske ge oss iväg på ett äventyr, eller helt enkelt gosa ner oss i soffan och bara vara, vi får se, det blir bra vilket som, det är ju söndag.....


Vitvinglas Essence från Iittala hittar du HÄR
Dricksglas från Svenskt Tenn (finns även med guldkant) hittar du HÄR 
Bordstablett från Ikea hittar du HÄR
Tallrik julklapp
Alvar Aalto vas Klar hittar du HÄR 
Linneservetter gamla
Ljuslykta Kivi från Iittala hittar du HÄR 
 


Njut av dagen vänner!

Kramisar
T

18 kommentarer :

  1. Så fint. Önskar ibland att jag ägde konsten att duka fint. Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej hej vännen!
    Men ååå vilken vacker dukning.. det är allt något väldigt speciellt med linneservetter.
    Här har vi massor av snö och minus 20 i dag...hua hua...
    Ja du måste verkligen ha världens snällaste mamma...synd att det är så långt för annars kunde jag ju få låna in henne...;)
    Önskar er en fin söndag!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh vilken vacker dukning! Enkelt och elegant!

    Här skiner solen från en klarblå himmel och just nu är det "bara" -10,6. Måste ut en sväng!

    Kram Lena

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Wow,så otroligt vackert ♥ ....
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  5. Riktigt vacker dukning helt i vitt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Åhhhh så fint med vitt.
    Ha en skön söndag.Kramiz.../Agge

    SvaraRadera
  7. så vackert... vita tulpaner gör ju alltid jobbet!
    Fin söndag till dej!

    SvaraRadera
  8. Så fint ni gjort. Sobert. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Det är så vackert!! Jag måste skaffa mig en mangel så jag kan börja använda mina gamla linnesevetter.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  10. Jättefin dukning, vitt är så fräscht. Jag är lite sugen på de fina glasen från Iittala.
    Det har varit magiskt vacker väder idag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Enkel och snygg dukning... låter Som en trevlig kväll i goda vänners lag!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Å så fint! Älskar dukningar. Man borde finduka lite oftare i vardagen. Det ger ju en så fin piff på tillvaron :)

    SvaraRadera
  13. Så vackert, vitt och fräscht.
    Och som alltid underbara bilder.
    Fin kväll till dig
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Underbar och krispig dukning med vitt, och speciellt med linneservetter.
    Gjorde ett fynd för ett tag sen på linneservetter, vita från Kosta Linnewäfveri för knappt 1/5 del av priset.. Så då bunkrade jag upp!!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  15. Hehehe, vi var nog i restaurangbranschen i samma era din make och jag - det var den ultimata vikningen (förutom till bröllop och baler då man gjorde den dubbel) då jag serverade sent åttiotal och tidigt nittiotal. Vilken nostalgitripp det blev av en servettvikning på bild. Tack.....'
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Riktigt fint och inbjudande. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Jättefint! En fröjd att få sätta sig att äta middag vid det bordet.
    Hade också middagsgäster i fredags. Jag fuskade och hade pappersservetter som ser ut som linneservetter funkade också bra även om riktiga servetter känns lite lyxigare.
    Kram Pia

    SvaraRadera