söndag 20 december 2015

Mer förälskad än vanligt

Vad har hänt?
Jag som aldrig har rött här hemma i svarta huset och definitivt aldrig till jul.
Kan det bero på att jag känner mig mer förälskad än vanligt i han med de grå tinningarna och det på något sätt har gjort att jag smyger in kärlekens färg lite här och var i årets jul.

Ja inte vet jag, men jag skulle vilja påstå att det egentligen började med det där stora vita paketet med röda snören, det som sen fick sätta tonen på alla andra julklappar i år och sen har det liksom bara fortsatt.

Visserligen inte i något hysteriskt julutbrott där precis allt ska vara rött, utan sådär lite smått och i fredags kunde jag bara inte motstå den här helgbuketten av röda tulpaner, så galet fina i en ljuvligt ilsken röd färg

Och visst är rött och vitt en läcker färgkombo, i alla fall så här i juletid.....




Nu ska jag fixa till en adventsfrukost till oss och senare i eftermiddag blir det fika hos mamsen.

Ha den bästa dagen vänner!

Kramisar
T

13 kommentarer :

  1. Vackert! Älskar vitt med färg!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Wooooo...fantastskt vackra foton vännen ♡...
    /Kram fina & ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  3. Rött och vitt är en fin kombo.
    Röda tulpaner är ett måste till jul.

    Ha en fin dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh så fint med röda krispiga tulpaner till julen ;))
    Jag har rött och vitt i mitt senaste inlägg, hihi....
    Ha en fin dag !!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Det där med att slå in klappar i samma färg gör underverk för inredningen. Men ack så svårt när sambon ber om att få julklapparna färdiginslagna i butik... :)

    SvaraRadera
  6. Kärleken är väl en vid anledning till att ha lite rött?!
    Trevlig fjärde advent, kram J

    SvaraRadera
  7. jag gillar ju alltid rött, åter om. Kanske för att det är kärlekens färg. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. En härlig kombo.
    kram mamma c

    SvaraRadera
  9. Riktigt snyggt ihop med allt det vita. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Väldigt vackert, och dina bilder är ju underbara. Här i år blir det silvriga julklappar. Granen vet jag inte , syrran står för arrangemang så det blir en överraskning den 24:de . Kram <3

    SvaraRadera
  11. Så vackert! Samma här, jag ville också plötsligt ha lite rött! Jag tror att det var kärlek för mig med, som gjorde det. Det där med att vi nu fått ett barnbarn precis i juletider och jag tänkte lite på min barndoms jular, på barnen som vuxit upp med rött när de var små.... Kändes helt rätt med lite rött efter alla vita år ,)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  12. Ser hur fint ut som helst. Verkligen en fin kombo rött och vitt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera