måndag 21 december 2015

Julfina naglar - check

Jamen jag fortsätter på samma tema - rött
Så i fredags där emellan bubbelsipp och matlagning pustade jag ut framför brasa och gran och målade naglarna i en härlig julig färg.
Jag som de senaste fem åren har kört fransk manikyr är nu helt lost på att måla naglarna.
Japp jag går fortfarande och fixar naglarna med gelé eftersom mina egna är rent bedrövliga, så sköra och mjuka men som sagt måla dem gör jag själv.

Och favoriten är Diors nagellack, jisses det sitter som berget och har en hög och snygg glans, kanske en aningens dyrt men å andra sidan behöver jag bara måla en gång för att det ska täcka så det räcker läääänge.

I alla fall känner jag mig julfin som bara den om naglarna och för att verkligen gå all in i temat rött tror jag baske mig att det blir en röd klänning till julafton också....

HÄR hittar du Dior nagellack
HÄR hittar du K.Lundqvists doftljus


Favoritdoftljuset, choklad, bubbel, en sprakande brasa och julmusik, jamen det är en riktig ta-hand-om-Tina-stund....


Nu fixa till mig, sen ut på stan för att hitta de sista julklapparna, wish me luck....

Ha en härlig start på julveckan vänner!

Kramisar
T

21 kommentarer :

  1. Diors nagellack är absolut det bästa.

    SvaraRadera
  2. Heeeeeeej vännen!
    Å love dina röda naglar!!!
    hih ih, blir lite fnissig då jag med dissat kulör till jul, men i år minsann finns det rött hemma hos oss. Sparsamt of course, men ändå ;)
    Vågade kvinnor vi e ;-)
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Gud vilket fint nagellack. :-) Får kanske också inhandla ett snyggt rött att ha till jul. Kramizz och ha en tursam julklappsjakt idag/Laila

    SvaraRadera
  4. Så snygg röd färg på nagellacket. Det låter som en mysig stund med bubbel, choklad och tänd brasa. Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Snyggt. Inte alltid lätt att hitta rätt röd på vintervita händer. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Snygg färg, gillar rött nagelack både vinter och sommartid. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Så fina naglar du har. Jag riktigt skäms över mina. Hoppas du hittar de sista julklapparna. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Helt rätt Rödton sååå snyggt ♡...
    /Julekramar fina du!

    SvaraRadera
  9. Superfint med röda naglar....och även lite rött på annat hemma med under Julperioden, det är liksom klassiskt på något vis, och fint tillsammans med vitt! Tips på bra nagellack är också "Treat Collection", fått tips på en annan blogg jag följer, så det ska testa, men kommer även testa Dior, gillar lack som sitter bra! Lycka till med julklapparna!

    SvaraRadera
  10. Hej heeeeej!
    Å så snyggt!
    Jag ska o fixa naglarna på onsdag och då blir det rött för mig med..;)
    Rött hemma har vi också till jul...det är ju bara ett par veckor...å sen när man tar bort det känns det ännu mer vårfräscht...;)
    ha en fin dag vännen!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Jag gillar verkligen färg o har aldrig gjort fransk så jag stöttar ditt val! Snyggt!
    God jul!

    SvaraRadera
  12. Snyggt!
    Rött hör julen till :-)

    SvaraRadera
  13. kul att att du går all in när det gäller det röda... fint!

    SvaraRadera
  14. Röda naglar till jul hör till. Lite lyx i vardagen och till fest.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  15. Snyggt! Röda naglar hör julen till!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  16. Fint! Här ska det lackas rött också, snart.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  17. Här har det kackas rött på naglarna med. Och mina långfingernaglar har även glitter på sig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Snyggt med det röda. Målade mina juligt röda till avslutningen förra veckan, men fick ta bort idag eftersom städninngen tog hårt på lacket....Får ta ett nytt bus imon. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2015/12/21/kill-som-darlings-and-overcome-some-fears/

    SvaraRadera
  19. Här har också naglarna bliva röda så här i juletid. Måste testa Diors då jag tycker det är svårt att hitta något som sitter bra. O.P.I sitter någorlunda bra. Kram Sofia

    SvaraRadera
  20. Så snygg färg på nagellacket. Härligt att få njuta så här innan jul. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera