onsdag 2 december 2015

Bästa pysslet för både stora och små barn......

Jultider är lika med baktider
Och såklart älskar jag bara det.
Har nästan fått färdig årets kaklista där alla i familjen är involverade och får välja sina favoriter.
Oftast inga större överraskningar eftersom killarna enda sen de var små har sagt exakt samma kakor, ja kanske en och annan har bytts ut genom åren, men egentligen skulle jag kunna kopiera listan från år till år och bara dra ifrån och lägga till några bakverk.

I alla fall är det här en höjdpunkt för mig, jag får skriva lista, bara det liksom...... och så är det alltid kul att leta upp och prova nya recept.
I år blir det två-tre nya kakor som ska testas, sen får vi väl se om de blir hissade och får följa med till nästa års lista eller dissade och glöms bort för tid och evighet, alltid lika spännande för bagaren.....

Men det var ju de här små, juliga dekorationsfigurerna jag skulle tipsa er om.
Hur söta är de inte på en skala???
Hittade dem på Netto för en femma paketet och roffade åt mig ett helt gäng, kommer bli perfekta att piffa till vilken kaka som helst och få den sådär lite extra julig.

Japp det får bli dagens tips, söta små dekorationsfigurer, bästa pysslet för både små och stora barn i köket....





Nu ska jag sätta fart för idag ska jag bli ompysslad och det ska bli sååå skönt.

Ha den bästa dagen vänner!

Kramisar
T

5 kommentarer :

  1. Vad trevligt med en kaklista som en önskelista. Det ska jag testa här hemma. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. ♡ ........
    /Kram till dig & ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Men ååå så söta!
    Jag bakar typ inga andra kakor än pepparkakor....men man kan ju dekorera dem med....eller så kan man ju kanske baka några kakor då...hehe...
    det låter skönt att åka i väg o bli ompysslad...
    Jag ligger hemma på soffan i dag...hoppas lite vila skyndar på friskheten..;)
    Kram vännen o ha en fin dag!
    Saknar dig med <3

    SvaraRadera
  4. Mysiga små figurer... med tre kakmonster här hemma blir det inte så mycket bakat. Det som finns äts upp direkt...
    Kram J

    SvaraRadera